Kraków stawia na transport niskoemisyjny
Z początkiem lipca br. krakowskie MPK wzbogaciło swoją flotę o osiem nowoczesnych midi autobusów Autosan SANCITY 9LE. Choć liczba pojazdów w tym zamówieniu nie jest duża, ich dostawa ma istotne znaczenie strategiczne – pozwala na całkowite wycofanie z eksploatacji autobusów napędzanych silnikami Euro 5.
Jak podkreślił Stanisław Kracik, zastępca prezydenta Krakowa, decyzja ta jest kolejnym krokiem miasta na drodze do osiągnięcia neutralności klimatycznej i zwiększenia ekologiczności miejskiego transportu zbiorowego.
Historyczny moment na linii nr 175
Pierwszy z nowych autobusów został skierowany do obsługi linii nr 175, łączącej pętlę Borek Fałęcki z osiedlem Topografów. Równocześnie z eksploatacji wycofano ostatni pojazd tej samej marki wyposażony w silnik Euro 5. Trafi on teraz do zbiorów zabytkowych pojazdów MPK i będzie dostępny wyłącznie podczas wydarzeń specjalnych, jak np. przejazdy Krakowskiej Linii Muzealnej.
Autosan SANCITY 9LE – nowoczesność i funkcjonalność
Nowe autobusy mają długość 9 metrów i spełniają normę emisji spalin Euro 6. Wyposażone są w automatyczne skrzynie biegów oraz systemy poprawiające bezpieczeństwo, takie jak elektroniczny system stabilizacji toru jazdy czy monitoring ciśnienia i temperatury opon. W komorze silnika zamontowano automatyczny system gaśniczy.
W zakresie komfortu podróży pojazdy oferują ergonomiczne fotele, wydajną klimatyzację, porty USB, system informacji pasażerskiej, oświetlenie LED oraz funkcję przyklęku. Autobusy są w pełni dostępne dla osób z ograniczoną mobilnością.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
