REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Nowy system informacji pasażerskiej na 17 stacjach między Warszawą a Radomiem

Od 11 lipca 2025 r. pasażerowie korzystający z trasy Warszawa–Radom mogą korzystać z nowoczesnego systemu informacji o odjazdach pociągów. Na 17 stacjach i przystankach zamontowano wyświetlacze i nagłośnienie, które poprawiają komfort podróży. Inwestycja została zrealizowana w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

Nowy system informacji pasażerskiej na stacji Warka – wyświetlacz z informacją o odjazdach pociągów
Stacja kolejowa Warka, fot. A. Lewandowski, P. Mieszkowski, www.plk-sa.pl

Nowoczesna informacja na trasie Warszawa–Radom

W ramach inwestycji o wartości 12 mln zł netto, na 17 stacjach i przystankach między Warszawą a Radomiem zainstalowano nowoczesny system dynamicznej informacji pasażerskiej (CSDIP). System obejmuje zarówno wyświetlacze, jak i zaktualizowane nagłośnienie, które poprawiają komfort podróży i zapewniają pasażerom wygodny dostęp do informacji o odjazdach i przyjazdach pociągów. Inwestycja została sfinansowana z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Zainstalowane urządzenia na stacjach i przystankach

Nowe urządzenia zostały zamontowane na trzech stacjach: Chynów, Warka i Dobieszyn oraz na 14 przystankach: Sułkowice, Krężel, Michalczew, Gośniewice, Warka Miasto, Grabów nad Pilicą, Strzyżyna, Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje, Lesiów, Radom Stara Wola, Radom Północny oraz Radom Gołębiów. W każdej z lokalizacji zmodernizowano także system nagłośnienia, co pozwala na pełną integrację z centralnym systemem dynamicznej informacji pasażerskiej.

Wyświetlacze na stacjach Warka i Warka Miasto

Na stacji Warka, w przejściu, przy wejściach i na peronach, zainstalowano 27 wyświetlaczy, które na bieżąco przekazują informacje o najbliższych pociągach. Na przystanku Warka Miasto zamontowano 4 wyświetlacze. System prezentuje informacje o przyjazdach i odjazdach pociągów w czasie rzeczywistym, uwzględniając ewentualne opóźnienia, dzięki czujnikom ruchu pociągów. Czujniki te informują urządzenia SDIP o wyjeździe pociągu z poprzedzającej stacji, co pozwala na bieżące aktualizowanie danych na wyświetlaczach.

Realizacja inwestycji

Wykonawcą zadania była firma Maxto Technology Sp. z o.o. Prace związane z instalacją systemu nie miały wpływu na ruch pociągów, co pozwoliło na płynne wdrożenie nowoczesnych urządzeń bez zakłóceń w kursowaniu pociągów.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.