REKLAMA
Drogi Kolej Mosty Wiadomości
1 Minuta czytania

Zakończono układanie belek typu T na wiadukcie S19 nad linią kolejową Stróże – Krościenko

Na budowie drogi ekspresowej S19 Krosno – Miejsce Piastowe zakończono układanie belek typu T na ostatnim z ośmiu obiektów inżynierskich – wiadukcie WS-1/4 nad linią kolejową Stróże – Krościenko. To kluczowy etap prac na trasie powstającej w województwie podkarpackim.

Wiadukt WS-1/4 w Widaczu – montaż belek typu T przy użyciu dźwigu
Wiadukt WS-1/4 w Widaczu, fot. GDDKiA O/Rzeszów, www.gov.pl/web/gddkia-rzeszow/

Zakończono układanie belek typu T na wiadukcie WS-1/4

Wiadukt WS-1/4, zlokalizowany w miejscowości Widacz, to ostatni z ośmiu obiektów inżynierskich w ciągu budowanej drogi ekspresowej S19 Krosno – Miejsce Piastowe, na którym zakończono montaż belek typu T. Obiekt prowadzi drogę ekspresową nad linią kolejową nr 108 Stróże – Krościenko oraz nad drogą dojazdową.

Parametry techniczne obiektu

Wiadukt WS-1/4 zaprojektowano jako jednoprzęsłowy, swobodnie podparty, o konstrukcji zespolonej złożonej z prefabrykowanych strunobetonowych belek typu T i monolitycznej płyty żelbetowej. Rozpiętość teoretyczna przęsła wynosi 26,20 m, a długość całkowita konstrukcji nośnej – 27,20 m. Całkowita szerokość obiektu to 28,30 m.

W przekroju poprzecznym rozmieszczono łącznie 29 belek typu T – 15 pod jezdnią lewą i 14 pod jezdnią prawą. Każda z belek waży ponad 28 ton, co daje łączną masę wynoszącą 820 ton.

Przebieg dalszych prac

W najbliższym czasie na obiekcie rozpoczną się roboty związane ze zbrojeniem, deskowaniem i betonowaniem ustroju nośnego. Kolejne etapy obejmą montaż izolacji, odwodnienia, kap chodnikowych, desek gzymsowych oraz barier. Równolegle prowadzone będą prace przy budowie ścian muru oporowego.

Budowa odcinka S19 Krosno – Miejsce Piastowe

Realizacja nowego odcinka drogi ekspresowej S19 obejmuje trasę o długości 10,3 km, w przekroju dwujezdniowym – po dwa pasy ruchu w obu kierunkach, z pasem awaryjnym. W ramach inwestycji powstaną dwa węzły drogowe: Krosno oraz Miejsce Piastowe. Węzeł Krosno połączy trasę S19 z drogą krajową nr 19 oraz drogą powiatową nr 1973R, natomiast węzeł Miejsce Piastowe skomunikuje trasę z drogą krajową nr 28.

Infrastruktura towarzysząca

Projekt zakłada budowę m.in.:

  • 9 mostów,
  • 3 wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej,
  • 4 wiaduktów nad drogą ekspresową,
  • 4 przejść dla zwierząt,
  • 1 przepustu pod trasą główną.

Droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska. Przebudowie lub rozbudowie poddane zostaną drogi poprzeczne, cieki wodne, urządzenia melioracyjne i infrastruktura techniczna. W Miejscu Piastowym powstanie Obwód Drogowy odpowiedzialny za bieżące utrzymanie trasy.

Wykonawca i wartość inwestycji

Odcinek realizuje konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska oraz Aldesa Construcciones. Wartość kontraktu wynosi 365 mln zł.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.