Przebudowa terminala cargo w Kraków Airport
25 lipca 2025 r. Mostostal Warszawa podpisał umowę z Międzynarodowym Portem Lotniczym im. Jana Pawła II Kraków-Balice na realizację zadania pn. „Przebudowa istniejącego budynku starego terminala Cargo na potrzeby tymczasowych poczekalni przedodlotowych Pre-Boarding Zone Non Schengen”. Wartość kontraktu wynosi 28 619 566,46 zł brutto.
To kolejna inwestycja realizowana przez Mostostal Warszawa na terenie krakowskiego lotniska. – Prace będziemy prowadzić w wymagających warunkach na terenie czynnego lotniska, gdzie kluczowe jest zachowanie ciągłości operacyjnej i bezpieczeństwa pasażerów. To zadanie wymaga doskonałej organizacji, precyzyjnej koordynacji i nierzadko pracy w godzinach nocnych. Mamy jednak odpowiednie doświadczenie, sprawdzony zespół i wiemy, jak skutecznie działać w tak wymagającym środowisku – podkreślił Maciej Sasak, Dyrektor Obszaru Wschodniego Mostostal Warszawa.
Zgodnie z założeniami projektu, terminal cargo zostanie przekształcony w tymczasową strefę oczekiwania dla pasażerów podróżujących do krajów spoza strefy Schengen.
Pierwszy etap rozbudowy Kraków Airport
– Rozwój Kraków Airport to proces precyzyjnie zaplanowany – zaznaczył Łukasz Strutyński, Prezes Zarządu Kraków Airport. – Przed nami istotny pierwszy etap szerszej strategii modernizacji – adaptacja budynku dawnego terminala cargo, który będzie służył jako tymczasowa strefa oczekiwania Pre-Boarding Zone z sześcioma dodatkowymi gate’ami. W kolejnych latach planujemy rozbudowę terminala pasażerskiego zarówno od strony zachodniej, jak i wschodniej. Naszym celem jest zakończenie prac do 2031 roku i osiągnięcie przepustowości na poziomie 19 milionów pasażerów rocznie.
Zakres inwestycji
Zakres prac obejmuje m.in.:
- częściową rozbiórkę istniejącej struktury budynku,
- kompleksową reorganizację i nową aranżację wnętrz z dostosowaniem do funkcji strefy PBZ Non Schengen,
- budowę dwóch nowych klatek schodowych,
- wykonanie łącznika pomiędzy przebudowywanym obiektem a terminalem pasażerskim na poziomie pierwszego piętra,
- modernizację i adaptację instalacji wewnętrznych,
- zagospodarowanie przedpola budynku dla zapewnienia komfortowej obsługi pasażerów.
Roboty będą prowadzone z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa i przy zapewnieniu niezakłóconej pracy lotniska.
Zakończenie inwestycji zaplanowano w ciągu 9 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
