REKLAMA
Kolej Tunele Wiadomości
2 Minuty czytania

Tunel w ul. Marsa w Rembertowie – nowy bezkolizyjny przejazd kolejowy

W Rembertowie powstanie tunel drogowy pod linią kolejową nr 2 (LK2) w ciągu ul. Marsa i al. gen. Chruściela „Montera”. Inwestycja ma poprawić bezpieczeństwo i usprawnić komunikację w dzielnicy, a jej realizacja potrwa 29 miesięcy.

Uczestnicy podpisania umowy na tunel drogowy w Rembertowie
Podpisanie umowy na realizację inwestycji w Rembertowie, fot. Anna Znajewska-Pawluk, PKP Polskie Linie Kolejowe SA, www.plk-sa.pl
Spis treści

Nowy tunel pod torami w Rembertowie

W stołecznej dzielnicy Rembertów rozpoczyna się budowa tunelu drogowego pod linią kolejową nr 2. Obiekt powstanie w ciągu ulicy Marsa i al. gen. Augusta Emila Fieldorfa „Montera”, łącząc Nowy i Stary Rembertów. To kolejna inwestycja mająca na celu likwidację kolizyjnych przejazdów przez linię kolejową Warszawa Zachodnia – Terespol.

Projekt zrealizuje konsorcjum firm INTOP SA i INTOP Warszawa na zlecenie Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta oraz PKP Polskich Linii Kolejowych SA. Umowę podpisano 29 lipca 2025 r.

Wizualizacja tunelu w Rembertowie, źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe SA, www.plk-sa.pl

140 metrów bezkolizyjnego przejazdu

Planowany tunel drogowy będzie miał długość 140 metrów. Dzięki niemu zniknie jeden z najbardziej uciążliwych przejazdów kolejowych w Rembertowie, który dotychczas powodował znaczne utrudnienia w ruchu drogowym i pieszym. Inwestycja znacząco poprawi płynność komunikacyjną oraz bezpieczeństwo zarówno dla kierowców, jak i dla ruchu kolejowego.

Harmonogram i finansowanie inwestycji

Budowa potrwa 29 miesięcy. Koszt inwestycji to ponad 134 mln zł, przy czym finansowanie zostało podzielone równo pomiędzy Miasto Stołeczne Warszawa i PKP PLK SA. Strona kolejowa ubiega się również o dofinansowanie z Funduszu Spójności w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS).

PKP PLK SA opracowały studium wykonalności oraz uzyskały decyzję środowiskową, natomiast miasto pozyskało pozwolenie na budowę.

Zmiany w układzie drogowym i infrastrukturze pieszej

W ramach inwestycji przewidziano także budowę przejścia podziemnego z windami po wschodniej stronie torów, co ma usprawnić komunikację pieszą w trakcie realizacji robót. Przebudowie ulegnie również pobliski układ drogowy.

Tunel rozpocznie się za nowym rondem na skrzyżowaniu ul. Marsa i Ilskiego, przebiegnie pod torami kolejowymi oraz ul. Cyrulików, a zakończy się w al. gen. Chruściela „Montera” w rejonie ul. Strażackiej. W tunelu zlokalizowane będą przystanki autobusowe, zapewniające bezpośredni dostęp do peronów kolejowych, co poprawi warunki przesiadek i dostępność transportu publicznego.

Nowe ulice i organizacja ruchu

Projekt zakłada budowę nowych odcinków dróg. Powstanie m.in. dwukierunkowa ul. Pociskowa, która połączy się z ul. Ilskiego, zapewniając lepszy dojazd do zabudowy mieszkaniowej i centrum handlowego. Ul. Bellony zostanie przedłużona do miejsca likwidowanego przejazdu kolejowego, stanie się jednokierunkowa i zostanie wyposażona w pas dla rowerów. Zmiany obejmą również ul. Marsa oraz skrzyżowanie z ul. Cyrulików, gdzie powstanie nowe rondo.

Kolejne inwestycje bezkolizyjne w regionie

Budowa tunelu w ul. Marsa to element szerszego programu eliminacji kolizyjnych przejazdów przez linię kolejową nr 2. W Rembertowie trwa już budowa wiaduktu na ul. Chełmżyńskiej, który ma zostać ukończony do końca 2025 roku. Równocześnie w sąsiedniej dzielnicy Wesoła realizowany jest tunel w ciągu ul. I Praskiego Pułku WP, którego otwarcie zaplanowano na drugą połowę 2027 roku.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.