Wybrano najkorzystniejszą ofertę
W przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Pilzna w ciągu drogi krajowej nr 73 najkorzystniejszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy, wyceniając realizację zadania na 87 833 538,05 zł.
Jeśli nie wpłyną odwołania od wyniku postępowania, a wykonawca przedłoży gwarancję należytego wykonania umowy, możliwe będzie jej podpisanie.
Do przetargu zgłoszono osiem ofert o wartości od 88 do 126 mln zł. Kryteria oceny obejmowały cenę (60%), wydłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z elementami (10%) oraz na obiekty mostowe z wyposażeniem (30%).
Przebieg nowej trasy
Obwodnica Pilzna o długości 2,6 km rozpocznie się rondem na skrzyżowaniu DK94 z DK73 (ul. Lwowska). Następnie przekroczy rzekę Dulcza, omijając miasto od wschodu.
Końcowy odcinek połączy się rondem z istniejącą DK73 w Strzegocicach.
Zakres inwestycji
Trasa, zlokalizowana na terenie powiatu dębickiego i gminy miejsko-wiejskiej Pilzno, będzie drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 1×2, z infrastrukturą towarzyszącą, w tym odwodnieniem, oświetleniem, urządzeniami ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
W ramach inwestycji powstaną jezdnie dodatkowe obsługujące tereny przyległe, drogi dla pieszych i rowerów, system zarządzania ruchem, most na Dulczy, przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe oraz zbiorniki retencyjne.
Harmonogram realizacji
Zakończenie prac projektowych i robót budowlanych planowane jest w ciągu 35 miesięcy od podpisania umowy. Okresy zimowe (od 1 grudnia do 31 marca) nie będą wliczane do czasu realizacji robót.
Przy braku odwołań i sprawnej finalizacji formalności, oddanie obwodnicy do użytku przewidywane jest w 2029 r.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
