REKLAMA
Motoryzacja Wiadomości
1 Minuta czytania

120 nowych autobusów przegubowych dla Warszawy od 2026 r.

Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) w Warszawie ogłosił przetarg na zakup 120 nowoczesnych autobusów przegubowych dla Warszawy. Pojazdy trafią na stołeczne ulice między październikiem a grudniem 2026 roku, zwiększając komfort podróży i bezpieczeństwo pasażerów.

Przetarg na autobusy przegubowe dla Warszawy
Autobus kursujący po Warszawie, fot. ZTM Warszawa, www.ztm.waw.pl
Spis treści

Nowy tabor – 120 autobusów przegubowych dla Warszawy

Warszawa planuje znaczącą rozbudowę taboru autobusowego. ZTM ogłosił przetarg na dostawę 120 autobusów przegubowych o długości 18 metrów, podzielony na dwie części po 60 pojazdów każda. Producenci mogą składać oferty na całość zamówienia lub wybraną część. Przewidziano także możliwość zamówienia uzupełniającego – dodatkowych 100 autobusów (po 50 w każdej części). Termin składania ofert upływa 16 września 2025 r., a realizacja dostaw zaplanowana jest na okres od października do grudnia 2026 r.

Standardy Warszawskiego Transportu Publicznego

Nowe autobusy przegubowe dla Warszawy będą niskopodłogowe, klimatyzowane i wyposażone w system informacji pasażerskiej. W pojazdach znajdą się wyznaczone miejsca dla wózków, blokady alkoholowe dla kierowców oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, w tym przyciski opisane alfabetem Braille’a, systemy informujące kierowcę o konieczności rozłożenia rampy oraz funkcja tzw. przyklęku, umożliwiająca łatwiejsze wejście do pojazdu.

Autobusy dostosowane do sytuacji kryzysowych

Nowe autobusy przegubowe dla Warszawy będą mogły służyć nie tylko w codziennym transporcie pasażerów, ale także w sytuacjach nadzwyczajnych, takich jak klęski żywiołowe. Pojazdy będą przystosowane do ewakuacji osób, w tym przewozu w pozycji leżącej na noszach lub leżankach, z systemem szybkiego mocowania. Adaptacja do transportu specjalistycznego będzie możliwa bez użycia narzędzi lub przy użyciu sprzętu znajdującego się na wyposażeniu.

Zasilanie i finansowanie inwestycji

Autobusy będą napędzane silnikami diesla, co ma zapewnić ich niezawodność w sytuacjach kryzysowych, np. w przypadku braku dostępu do energii elektrycznej. Zakup pojazdów ma być dofinansowany z rządowego Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025–2026. Po dostawie autobusy trafią do eksploatacji Miejskich Zakładów Autobusowych.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.