Nowoczesne tory w Karkonoszach
Na linii kolejowej nr 274, między Jelenią Górą a Starą Kamienicą, zakończono wymianę podkładów na odcinku 876 m toru oraz podkładów i szyn na fragmencie 598 m. Zastosowano podkłady betonowe i szyny staroużyteczne, co pozwoliło zlikwidować dwa ograniczenia prędkości (40 km/h) i przywrócić ruch z prędkością rozkładową 70 km/h. Wartość inwestycji wyniosła 2,4 mln zł, a jej realizatorem była spółka DOLKOM z Grupy Kapitałowej PLK SA.
Żuławy przyspieszają do 160 km/h
Na linii kolejowej nr 204 Malbork – Stare Pole trwa naprawa główna toru nr 1, obejmująca niemal 10 km trasy. Wymieniane są podkłady i podsypka tłuczniowa, zastosowano nowe szyny i podkłady strunobetonowe, a 30% podsypki stanowi materiał odzyskany. Po zakończeniu prac prędkość pociągów pasażerskich wzrośnie do 160 km/h, a towarowych do 120 km/h. Skróci to czas przejazdu o około 2 minuty. Kolejny etap modernizacji zaplanowano na 2026 r. Roboty prowadzi Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe w Gdańsku.
Kolejne etapy modernizacji torów
Jeszcze w sierpniu PUN rozpocznie prace na linii kolejowej nr 204 między Gronowem Elbląskim a Elblągiem, a we wrześniu na linii linii kolejowej nr 137 Rogoźnica – Jawor. Każdy naprawiony odcinek to krok w stronę nowoczesnej i bezpiecznej kolei w Polsce.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
