Zakres inwestycji S17 Izbica – Zamość Sitaniec
Za przygotowanie projektu budowlanego i realizację prac na blisko 10-kilometrowym odcinku odpowiada konsorcjum firm GAP Insaat (lider), Fabe Polska oraz Side Midas Stroy. Wartość kontraktu wynosi około 504 mln zł.
Dwujezdniowa trasa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku poprowadzona zostanie w większości nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Odcinek rozpocznie się za Izbicą, ominie Chomęciska Małe od strony zachodniej i zakończy w rejonie Sitańca.
W ramach inwestycji powstaną m.in.:
- dwa węzły drogowe (Stary Zamość, Zamość Sitaniec),
- 27 obiektów inżynierskich, w tym 11 mostów,
- siedem przejść dla zwierząt średnich i dużych,
- wiadukty i drogi do obsługi ruchu lokalnego,
- system odwodnienia i system zarządzania ruchem.
Przewidziano również przebudowę dróg poprzecznych przecinających planowaną trasę. Budowa planowana jest na lata 2026–2028.
Procedura ZRID i odszkodowania
Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej umożliwi rozpoczęcie prac budowlanych oraz określi granice terenu przewidzianego pod inwestycję. Decyzja ZRID otworzy także drogę do rozpoczęcia procedury odszkodowawczej za przejmowane nieruchomości.
Postępowanie administracyjne będzie prowadził Wojewoda Lubelski. Wyceny wartości gruntów dokonają niezależni rzeczoznawcy majątkowi, a ich opinie stanowić będą podstawę do wydania decyzji odszkodowawczych i wypłaty świadczeń.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
