Modernizacja linii kolejowej Opole – Częstochowa
Na odcinku Częstochowa Stradom – Częstochowa Gnaszyn prowadzone są prace związane z poprawą geometrii toru, uzupełnianiem tłucznia i wymianą rozjazdów na stacjach Blachownia i Kochanowice. Stare urządzenia sterowania ruchem kolejowym zastępowane są nowoczesnymi systemami. Podobne roboty zakończono już pomiędzy Blachownią a Herbami Starymi. We wrześniu rozpoczną się prace na odcinku Fosowskie – Opole Główne.
Przebudowa mostów i wiaduktów
Zakres inwestycji obejmuje przebudowę trzech mostów nad rzekami Chrząstawą, Maliną i Suchą. Wykonawca przygotowuje tymczasowe konstrukcje, które zapewnią bezpieczny przejazd pociągów w trakcie robót. Modernizowana jest także infrastruktura trakcyjna i obiekty inżynieryjne na 90 km linii.
Zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach
W ramach inwestycji modernizowanych jest 59 skrzyżowań torów z drogami. W Blachowni zakończono już przebudowę przejścia w poziomie szyn oraz dwóch przejazdów kolejowo-drogowych, z których jeden wyposażono w rogatki. Nowe zabezpieczenia w postaci rogatek zostaną wprowadzone m.in. w Lublińcu, Lisowicach, Schodniej, Schodniej Starej, Staniszczach Małych, Krasiejowie, Dębskiej Kuźni i Chrząstowicach.
Zmiany w organizacji ruchu
Ze względu na szeroki zakres prac od 8 do 29 września br. na odcinkach Fosowskie – Opole Główne, Częstochowa – Fosowskie oraz Kochanowice – Lubliniec wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa. Informacje szczegółowe dostępne są na Portalu Pasażera oraz stronach przewoźników.
Finansowanie inwestycji
Modernizacja linii kolejowej Opole – Częstochowa realizowana jest ze środków Krajowego Planu Odbudowy. Koszt prac na odcinku Opole – Fosowskie wynosi blisko 70 mln zł, natomiast na trasie Częstochowa Stradom – Fosowskie prawie 50 mln zł.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
