Modernizacja linii kolejowej nr 104
Zakończony etap obejmuje odcinek Chabówka – Rabka-Zdrój. Tory zostały ułożone w nowym śladzie, a w ramach projektu powstały obiekty inżynieryjne i układ drogowy poprawiający bezpieczeństwo pieszych i kierowców. W centrum Rabki oddano do użytku przejście podziemne przy ul. Zakopiańskiej oraz bezkolizyjne skrzyżowanie z ul. Podhalańską. Od 31 sierpnia 2025 r. zmodernizowany przystanek kolejowy będzie obsługiwał pierwsze połączenia regionalne.
Kolejne etapy prac w Rabce i regionie
Do końca roku kontynuowana będzie budowa torów na odcinku Rabka-Zdrój – Rabka Zaryte, gdzie powstaje nowoczesna stacja kolejowa. Wzdłuż rzeki Raby realizowane są mosty, przepusty i inne obiekty, a nowa droga i most połączą ul. Kasprowicza z ul. Jana Pawła II oraz zapewnią bezpieczne skomunikowanie DK75 z terenami po drugiej stronie rzeki.
Rozwój projektu „Podłęże-Piekiełko”
Równolegle prace toczą się na innych odcinkach: w Nowym Sączu i Marcinkowicach powstają mosty i nowe nasypy, w Męcinie budowana jest stacja, a w Mordarce przystanek. Pomiędzy nimi drążony jest tunel pod Pisarzową, natomiast w Limanowej trwa modernizacja stacji i układanie torów w nowym śladzie.
Nowe kontrakty i przyszłe połączenia
W sierpniu podpisano umowę na realizację prac na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna – Fornale. Trwają także przetargi na kolejne fragmenty, m.in. Podłęże – Gdów oraz Tymbark – Limanowa. Cały projekt obejmuje modernizację i elektryfikację 75 km linii Chabówka – Nowy Sącz oraz budowę 58 km nowej trasy z Podłęża do Tymbarku i Mszany Dolnej. Dzięki temu czas przejazdu z Krakowa do Nowego Sącza skróci się do około 60 minut, a do Zakopanego do około 90 minut.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
