Inwestycja o wartości ponad miliarda złotych
Umowę na realizację zadania podpisano w sierpniu 2023 r. z firmą Intercor, a jej wartość wynosi ponad 1,1 mld zł. Wykonawca w ciągu siedmiu miesięcy opracował projekty wykonawcze, a następnie rozpoczął roboty budowlane. Nowa dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w każdą stronę obejmie dwa węzły drogowe (Wierzchowo i Szczecinek Północ) oraz Miejsce Obsługi Podróżnych Wierzchowo. Trasa zastąpi obecną DK11, poprawiając komfort i bezpieczeństwo podróżnych.
Roboty drogowe i nawierzchnia
Na ponad 10 km trasy ułożono już dwie warstwy nawierzchni bitumicznej. Do realizacji zadania uruchomiono wytwórnię mas bitumicznych w rejonie przyszłego MOP Wierzchowo, której dzienna wydajność wynosi 1 500 ton. Równolegle prowadzone są roboty ziemne – wykopy, nasypy oraz wzmocnienia podłoża, które wykonano już w ponad 90%.
Mosty i wiadukty na trasie
Na odcinku powstaje 26 obiektów inżynieryjnych, w tym 16 wiaduktów, pięć mostów, trzy górne przejścia dla zwierząt i dwie estakady. Cztery obiekty przekraczają długość 100 m, a najdłuższy z nich – trójprzęsłowy most w rejonie skrzyżowania DK11 z drogą powiatową do Dobrogoszczy – mierzy 160 m. Najbardziej zaawansowane prace osiągnęły już 80% realizacji.
Zmiany w organizacji ruchu
Budowa S11 przebiega w sąsiedztwie obecnej DK11, którą przecina w siedmiu miejscach. Wymaga to licznych zmian w organizacji ruchu. Od kilku tygodni w rejonie Pietrzykowa ruch odbywa się jedną z jezdni przyszłej S11. 27 sierpnia w okolicy skrzyżowania do Drężna ruch przeniesiono na fragment nowej, równoległej jezdni, gdzie obowiązuje ruch wahadłowy. Kolejne zmiany planowane są do końca roku, szczególnie w rejonie Pietrzykowa oraz przy budowanym MOP Wierzchowo. Kierowcy proszeni są o zachowanie ostrożności i stosowanie się do oznakowania.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
