Organizacja ruchu podczas wymiany dylatacji
Roboty podzielono na dwa etapy, aby maksymalnie ograniczyć utrudnienia dla kierowców.
W pierwszym etapie zamknięte zostaną pas prawy (wolny) oraz awaryjny. W drugim etapie prace obejmą pas lewy (szybki) oraz środkowy. Zmiany w organizacji ruchu będą wprowadzane głównie w godzinach nocnych, aby zapewnić możliwie płynny przejazd na AOW.
Zgodnie z umową prace potrwają do 25 września br., przy czym termin ich zakończenia zależy również od warunków atmosferycznych.
Dlaczego wymiana dylatacji na AOW jest konieczna?
Dylatacje to kluczowe urządzenia inżynierskie stosowane na obiektach mostowych, umożliwiające bezpieczny przejazd przez przerwy dylatacyjne. Ich zadaniem jest przenoszenie obciążeń generowanych przez ruch pojazdów, przy jednoczesnym zapewnieniu szczelności i komfortu jazdy.
Średnia żywotność dylatacji wynosi od 10 do 20 lat i zależy od natężenia ruchu oraz rodzaju pojazdów. Najczęstszą przyczyną ich awarii są przeciążenia spowodowane ruchem pojazdów ciężarowych.
Dylatacje na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia
Na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia zainstalowanych jest łącznie 124 urządzeń dylatacyjnych. Ich stan jest monitorowany wraz z całymi obiektami w ramach obowiązkowych przeglądów zgodnych z Prawem budowlanym. Wymiana lub naprawa następuje po stwierdzeniu uszkodzeń, które mogłyby zagrażać bezpieczeństwu użytkowników drogi.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
