Reprezentacyjne lobby i przestrzeń wspólna
Wnętrza Skylinera II zapowiadają się równie imponująco, co bryła budynku. Lobby będzie charakteryzować się ośmiometrowymi ścianami z betonu licowego oraz monumentalnymi słupami, nadającymi mu reprezentacyjny charakter. Przed głównym wejściem zaplanowano 16-metrowy filar, podtrzymujący kondygnacje biurowe. Hol główny zostanie połączony z lobby pierwszej wieży, tworząc przestronną, dwupoziomową strefę z lokalami handlowo-usługowymi o powierzchni 4 500 mkw. Podium stanie się ogólnodostępnym węzłem komunikacyjnym pomiędzy stacją PKP Warszawa Główna a Rondem Daszyńskiego.

Technologie budowy i bezpieczeństwo prac
Trzon wieży wznoszony jest przy użyciu systemu ACS – samowspinających się szalunków. Krawędzie stropów zabezpieczono osłonami w systemie RCS, które wraz z konstrukcją pięter przesuwają się w górę, zapewniając bezpieczeństwo prac zbrojarskich i ciesielskich. Na piątym piętrze rozpoczęto już montaż szklanej elewacji, wykonywanej z prefabrykowanych elementów aluminiowo-szklanych przy użyciu miniżurawia. Równolegle w podziemiu oraz na pierwszych ośmiu kondygnacjach nadziemnych prowadzone są prace instalacyjne i wykończeniowe.
Inżynierskie wyzwania i otwarte narożniki
Tempo budowy jest zgodne z harmonogramem – każde piętro powstaje w pięć dni. Na szczycie powstanie sześć nietypowych kondygnacji, w tym pięć technicznych oraz jedna eventowo-restauracyjna, wymagających szczególnej precyzji inżynierskiej ze względu na zmieniającą się geometrię bryły. Architekci zastosowali metodę „łańcucha rowerowego”, przesuwając delikatnie słupy konstrukcyjne. Rozwiązanie to pozwoliło uwolnić narożne przestrzenie, dzięki czemu wnętrza zyskały panoramiczny charakter, a bryła z daleka sprawia wrażenie lekkiej i unoszącej się nad miastem.
Skyliner II – parametry i funkcje
Druga wieża Skylinera osiągnie 130 m wysokości i będzie liczyć 28 kondygnacji, oferując 24 000 mkw. powierzchni najmu, z czego ok. 23 000 mkw. przeznaczonych zostanie na biura, a 1 000 mkw. na funkcje handlowo-usługowe w parterze. Standardowe piętro biurowe będzie mieć ok. 1 100 mkw. Na najwyższych poziomach zaplanowano tarasy-ogrody o łącznej powierzchni 900 mkw., połączone zewnętrznymi schodami i obsługiwane dodatkową windą. W budynku znajdzie się 10 wind, a podziemny parking pomieści 217 samochodów oraz 100 rowerów. Skyliner II uzyskał certyfikat BREEAM na poziomie Outstanding, a inwestor planuje jego zasilanie z odnawialnych źródeł energii.
Projekt i realizacja inwestycji
Za projekt architektoniczny odpowiada pracownia APA Wojciechowski Architekci. Generalnym wykonawcą jest WARBUD S.A., a nadzór inwestorski sprawuje Hill International. Proces komercjalizacji powierzchni prowadzi CBRE Poland.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
