Budowa trapezu rozjazdowego w Warszawie Centralnej
Od 8 do 16 listopada na stacji Warszawa Centralna powstanie trapez rozjazdowy, czyli układ czterech dodatkowych rozjazdów. Nowe rozwiązanie umożliwi sprawniejsze prowadzenie ruchu pociągów i zwiększy liczbę dostępnych torów dla przejazdów oraz manewrów. Będzie to szczególnie istotne w kontekście planowanej modernizacji stacji Warszawa Wschodnia i czasowego zamknięcia torów na odcinku Warszawa Centralna – Warszawa Wschodnia.
W tym samym terminie zaplanowano również wymianę wyeksploatowanych rozjazdów na przystanku Warszawa Włochy.
Nowoczesne urządzenia SRK
W ramach inwestycji zamontowane zostaną także nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym (SRK), które zwiększą bezpieczeństwo prowadzenia ruchu pociągów.
Umowa z wykonawcą
Realizację prac powierzono firmie Zakłady Automatyki KOMBUD S.A. Wartość kontraktu wynosi ok. 6,5 mln zł netto.
Zmiany w organizacji ruchu kolejowego
W czasie prowadzenia robót pociągi nie będą zatrzymywać się na stacji Warszawa Centralna. W związku z tym wprowadzono tymczasowe zmiany w trasach:
- wybrane pociągi Intercity zostaną skierowane przez stacje Warszawa Gdańska i Warszawa Śródmieście (m.in. relacje z Białegostoku, Lublina, Poznania, Bydgoszczy, Gdyni i Olsztyna),
- pociągi z kierunku zachodniego zakończą bieg na stacji Warszawa Główna (m.in. Polregio, ŁKA, SKM linii S3 z Lotniska Chopina, Żyrardowa i Skierniewic oraz z Płocka),
- pociągi z kierunku wschodniego będą kończyć trasę na stacji Warszawa Wschodnia (m.in. relacje z Terespola, Gdyni, Modlina, Siedlec, Łukowa oraz SKM linii S3 z Legionowa).
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
