Transport publiczny i nowe wyzwania
Konferencję otworzył Sekretarz m.st. Warszawy Maciej Fijałkowski. Pierwszą prezentację – „Jeden transport – wiele możliwości” – przedstawiła dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie, Katarzyna Strzegowska. O finansowaniu, planowaniu i kształtowaniu komunikacji w aglomeracji warszawskiej mówił Michał Piwowarski z Działu Organizacji Przewozów. Z kolei Przemysław Kowalewski, kierownik projektu WSB, omówił wyzwania związane z wdrożeniem nowego systemu biletowego.
Przedstawiciele ZTM wraz z Sekretarzem m.st. Warszawy odpowiadali na pytania dotyczące m.in. możliwości wprowadzenia bezpłatnej komunikacji, tworzenia centrów przesiadkowych, przyczyn wyboru samochodów przez kierowców oraz korzyści dla pasażerów wynikających z nowego systemu biletowego.
Debata o metropolii i potrzebach mieszkańców
W dyskusji panelowej o przyszłości transportu publicznego w metropolii warszawskiej, prowadzonej przez Macieja Florczaka, naczelnika Wydziału Mobilności Urzędu m.st. Warszawy, uczestniczyli burmistrzowie gmin Osieck, Piaseczno i Mińsk Mazowiecki oraz przedstawiciel Grodziskich Przewozów Autobusowych. Rozmawiano nie tylko o organizacji transportu w stolicy, lecz także o potrzebach mobilności mieszkańców podwarszawskich gmin.
Dyskutowano nad tym, co można zrobić, by transport publiczny stał się atrakcyjniejszy niż jazda samochodem prywatnym oraz czy samorządy walczą z nadmiarem aut, czy raczej z przyzwyczajeniami mieszkańców.
Nowe Centrum Warszawy i infrastruktura rowerowa
Konferencję zamknęły wystąpienia Michała Lejka, Pełnomocnika Prezydenta m.st. Warszawy ds. Nowego Centrum Warszawy, który przedstawił wizję mobilności w tej części miasta, oraz Mikołaja Pieńkosa z Zarządu Dróg Miejskich, prezentującego rozwój warszawskiej sieci tras rowerowych.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
