Zakres inwestycji
Odcinek objęty rozbudową ma długość 3,6 km i zachowa przekrój jednojezdniowy z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Droga zostanie dostosowana do nośności 11,5 t/oś, a szerokość jezdni wyniesie 7 m. Po prawej stronie powstanie ciąg pieszo-rowerowy, który na ostatnich 350 m w kierunku Lelowa zostanie dodatkowo rozbudowany.
Kluczowym elementem inwestycji będzie przebudowa skrzyżowania DK46 z drogą wojewódzką nr 789 i drogą gminną. Powstanie w tym miejscu rondo czterowlotowe, dostosowane do przejazdów ponadnormatywnych. Przebudowane zostaną również inne skrzyżowania z drogami gminnymi. W miejscach istniejących przystanków komunikacji zbiorowej przewidziano budowę obustronnych zatok autobusowych, uzgodnionych z gminą Lelów. Projekt obejmuje także modernizację i budowę zjazdów oraz wykonanie kanału technologicznego.
Na odcinku zaplanowano budowę kanalizacji deszczowej z odprowadzeniem wód opadowych do rowów przydrożnych. Całość uzupełni nowe oświetlenie uliczne LED, które zwiększy bezpieczeństwo i ograniczy zużycie energii.
Ochrona przed hałasem
Analiza akustyczna wykazała potrzebę dodatkowych zabezpieczeń. W związku z tym przy istniejącej zabudowie wzdłuż trasy powstaną ekrany akustyczne o łącznej długości ponad 300 m i wysokości od 3 do 4 m.
Wsparcie samorządu
Do realizacji zadania włącza się również samorząd. Gmina Lelów przeznaczy 200 tys. zł na budowę ciągu pieszo-rowerowego, który poprawi komfort i bezpieczeństwo użytkowników drogi – zarówno kierowców, jak i pieszych oraz rowerzystów.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
