Trzeci pas na A2 i modernizacja węzłów
Inwestycja o wartości blisko 150 mln zł objęła budowę trzeciego pasa ruchu na 10-kilometrowym odcinku autostradowej obwodnicy Poznania. Zakres robót obejmował również modernizację węzłów Poznań Wschód i Poznań Luboń, rozbudowę dwóch mostów autostradowych, budowę i przebudowę ekranów akustycznych o łącznej powierzchni 5 tys. m² oraz montaż 19 km barier energochłonnych.
Podczas prac wykorzystano 108 tys. ton mieszanek mineralno-asfaltowych, w tym asfalt wysokiej modyfikacji HIMA (High Modified Asphalt), który charakteryzuje się większą trwałością i odpornością na zmienne warunki pogodowe.

Ekologiczne rozwiązania i ochrona akustyczna
Na etapie budowy zastosowano rozwiązania sprzyjające ponownemu wykorzystaniu materiałów. Humus po rekultywacji posłużył do wykonania 96 tys. m² poboczy i skarp, a destrukt asfaltowy został wykorzystany w warstwach podbudowy. Dodatkowo zamontowano nowoczesne ekrany akustyczne, które skutecznie ograniczają hałas i poprawiają warunki życia mieszkańców terenów przylegających do autostrady.
Wyzwanie inżynieryjne przy zachowaniu ruchu
Rozbudowa autostradowej obwodnicy Poznania była dużym wyzwaniem inżynieryjnym nie tylko ze względu na szeroki zakres prac, lecz także na konieczność ich realizacji przy zachowaniu ruchu na dwóch pasach w każdym kierunku.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
