Etapy udrażniania trasy
Droga ekspresowa S3 Świnoujście – Troszyn została poprowadzona w większości w śladzie dotychczasowej drogi krajowej nr 3, co wymagało licznych zmian organizacji ruchu w trakcie budowy oraz podczas końcowego etapu jej uruchamiania.
W maju bieżącego roku udostępniono do ruchu pierwsze 4,5 km drogi – od węzła Świnoujście (połączenie z tunelem pod Świną) do węzła Świnoujście Łunowo. W połowie czerwca kierowcy zostali przekierowani z DK3 na jedną z nowych jezdni S3 między węzłami Świnoujście Łunowo i Międzyzdroje, co pozwoliło na likwidację tymczasowego ronda w rejonie Międzyzdrojów.
Pod koniec czerwca ruch dwiema jezdniami wprowadzono na odcinku Międzyzdroje – Wolin Zachód, dzięki czemu już połowa trasy funkcjonowała w pełnym przekroju. Od sierpnia ruch pomiędzy Wolinem a Troszynem odbywał się również dwiema jezdniami, jednak z ograniczeniem do jednego pasa w każdym kierunku – które właśnie zostaje zniesione.
Dalsze prace poza jezdniami głównymi
Udostępnienie obu jezdni nie oznacza całkowitego zakończenia inwestycji. Wciąż trwają prace przy drogach dodatkowych, roboty porządkowe, nasadzenia zieleni oraz prace wykończeniowe przy przejściu dla zwierząt po zachodniej stronie Troszyna. Do wykonania pozostały także dwa Miejsca Obsługi Podróżnych Dargobądz oraz Obwód Utrzymania Drogi przy węźle Wolin Wschód. Wykonawca prowadzi również roboty przy przebudowie ul. Mickiewicza w Wolinie.
Nowa S3 – strategiczne połączenie Pomorza
Odcinek Świnoujście – Troszyn o długości 33 km został podzielony na dwa etapy realizacyjne: Świnoujście – Dargobądz oraz Dargobądz – Troszyn.

Na drugim z nich, liczącym 16 km, powstały trzy węzły drogowe – Dargobądz, Wolin Zachód i Wolin Wschód. Wybudowano również siedem wiaduktów, dwa mosty, estakadę oraz przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa górne przejścia o szerokości 50 m. Największym elementem inwestycji jest nowy most w Wolinie, bliźniaczy do obiektu z 2003 r., o łącznej długości 1100 m, z łukiem stalowym o rozpiętości 165 m.
Realizacja inwestycji S3 Świnoujście – Troszyn jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS).
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
