REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Kończy się modernizacja linii Tomaszów Mazowiecki – Radom

Dobiega końca modernizacja linii kolejowej nr 22 (LK22) Tomaszów Mazowiecki – Radom. Przebudowa torów, sieci trakcyjnej i peronów podniesie komfort pasażerów, zwiększy bezpieczeństwo oraz pozwoli pociągom osiągać prędkość do 120 km/h. Inwestycja o wartości ok. 140 mln zł finansowana jest z budżetu państwa.

Stacja Przysucha na modernizowanej linii kolejowej nr 22 Tomaszów Mazowiecki - Radom
Stacja Przysucha, fot. Adam Gawlik, PKP Polskie Linie Kolejowe, www.plk-sa.pl
Spis treści

Modernizacja linii kolejowej nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom na finiszu

Na ukończeniu są prace modernizacyjne na odcinku Radzice – Wolanów w ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom Główny. Pasażerowie już korzystają z nowych, komfortowych peronów na stacjach i przystankach między Drzewicą a Przysuchą. Po zakończeniu wszystkich robót pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h, co skróci czas podróży i zwiększy przepustowość trasy.

Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obejmuje kompleksową modernizację torów, sieci trakcyjnej oraz przejazdów kolejowo-drogowych. Całkowita wartość prac wynosi około 140 mln zł, a finansowanie pochodzi z budżetu państwa.

Nowe perony i udogodnienia dla pasażerów

Mieszkańcy powiatów opoczyńskiego, przysuskiego i radomskiego korzystają już z przebudowanych peronów na trzech przystankach: Bieliny Opoczyńskie, Zygmuntów i Smogorzów Przysuski oraz na stacji Przysucha. Zakończenie prac wykończeniowych trwa jeszcze w Skrzynnie, Wieniawie, Podborze oraz na stacjach Drzewica i Wolanów.

Nowe, wyższe perony wyposażono w antypoślizgową nawierzchnię z wypukłą fakturą i ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Zainstalowano energooszczędne oświetlenie LED, nowe wiaty, ławki, gabloty z rozkładami jazdy i tablice informacyjne. Do końca roku podobne udogodnienia pojawią się również w pozostałych lokalizacjach.

Szybsze i bezpieczniejsze połączenia między województwami

Rewitalizacja linii nr 22 ma kluczowe znaczenie dla poprawy połączeń między województwem łódzkim a mazowieckim. Modernizacja jednego z dwóch torów o długości 47 km obejmuje odcinek od Radzic w województwie łódzkim do Wolanowa koło Radomia.

Przed rozpoczęciem prac prędkość pociągów wynosiła od 40 do 100 km/h. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie pojadą 120 km/h, a towarowe – 100 km/h. Prędkość ta obowiązuje już na sąsiednim torze, zmodernizowanym wcześniej.

Bezpieczeństwo poprawiono także na 16 przejazdach kolejowo-drogowych, które zyskały nową nawierzchnię, system odwodnienia, a w Karczówce dodatkowo sygnalizację świetlną.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.