Finansowanie inwestycji S19 Boćki – Chlebczyn
Planowany całkowity koszt budowy odcinka S19 Boćki – Chlebczyn wynosi blisko 1,5 mld zł. Wydatki kwalifikowalne określono na ponad 926 mln zł, z czego niemal 788 mln zł pochodzi z funduszy Unii Europejskiej. Jest to 18. inwestycja z podpisaną umową o dofinansowanie w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS), którego łączna pula wsparcia wynosi już 10,6 mld zł.
Zakres prac na odcinku S19 Boćki – Chlebczyn
W ramach projektu powstanie 41 km drogi ekspresowej S19 Boćki – Chlebczyn na południe od Bielska Podlaskiego, między węzłami Boćki i Chlebczyn. Zadanie podzielono na dwa odcinki realizacyjne:
- Boćki – Malewice (15,9 km),
- Malewice – Chlebczyn (25,1 km).
Inwestycja obejmuje budowę dwóch węzłów drogowych – Siemiatycze Północ i Siemiatycze Południe – a także dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych, Obwodu Utrzymania Drogowego, obiektów inżynierskich (mostów, wiaduktów, przepustów) oraz dróg dojazdowych.
Odcinek stanowi fragment międzynarodowego korytarza transportowego Via Carpatia oraz element transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, co podkreśla jego znaczenie dla Polski i Unii Europejskiej.
Wsparcie FEnIKS dla inwestycji drogowych
W ramach dwóch priorytetów programu FEnIKS – dotyczących wsparcia sektora transportu z Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – GDDKiA otrzyma łącznie ok. 18 mld zł na realizację 30 projektów drogowych. Pierwsze dofinansowania w perspektywie 2021–2027 obejmowały tzw. projekty fazowane, współfinansowane również z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
