Montaż nowej konstrukcji nad Wartą
Do Obornik dostarczono elementy konstrukcji o długości prawie 154 m i masie ponad 500 ton. Na miejscu zostaną zmontowane w trzy przęsła i precyzyjnie ustawione na istniejących podporach przy użyciu specjalistycznego dźwigu. Po zakończeniu montażu obiekt zostanie wyposażony w tor i sieć trakcyjną. Prace nie zakłócą istotnie ruchu – pociągi nadal korzystają z obecnej przeprawy.
Dodatkowy tor i likwidacja „wąskiego gardła”
Budowa drugiej nitki mostu kolejowego w Obornikach obejmuje również ponad 3 km nowego toru: między Obornikami Wielkopolskimi Most a stacją w Obornikach oraz w Parkowie, gdzie powstaje mijanka. Rozbudowa poprawi przepustowość najbardziej obciążonego odcinka linii 354, umożliwiając wzrost liczby połączeń.
Nowoczesne perony dla podróżnych
W Obornikach i Parkowie powstają nowe, wysokie perony wyposażone w wiaty, oświetlenie, tablice informacyjne i ścieżki naprowadzające. Infrastruktura będzie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności – w tym dzięki pochylni w Parkowie i windom na przystanku Oborniki Wielkopolskie Miasto.
Inwestycja finansowana z KPO
Projekt finansowany ze środków Krajowego Planu Odbudowy ma zostać zakończony w II połowie przyszłego roku. Budowa drugiej nitki mostu kolejowego w Obornikach jest kontynuacją modernizacji linii Poznań – Piła, która już wcześniej skróciła czas przejazdu i poprawiła komfort obsługi pasażerów.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
