
Znacząco zwiększy się możliwości przejazdów między Poznaniem a Piłą (linia kolejowa nr 354) – na ponad 2 km odcinku trasy, między posterunkiem Oborniki Wielkopolskie Most a stacją Oborniki Wielkopolskie powstanie drugi, sąsiedni tor, wraz z siecią trakcyjną i rozbudowana zostanie obecna przeprawa kolejowa na Warcie, która zyska drugą, dodatkową nitkę. W ten sposób PLK zwiększy długość dwutorowego odcinka na linii Poznań – Piła. Na przepustowość, a więc możliwość przejazdu większej liczby składów, korzystnie wpłynie także budowa nowej mijanki w okolicach Parkowa.
Inwestycja zwiększy komfort podróżnych, dla których przygotowany zostanie dodatkowy peron na przystanku Oborniki Wielkopolskie Miasto. Wysoka platforma umożliwi wygodne wsiadanie do pociągów wszystkim pasażerom. Powstaną wiaty, jasne oświetlenie, ławki oraz czytelne tablice wraz z gablotami z rozkładem jazdy. Z myślą o osobach niewidomych ułożono zostaną ścieżki naprowadzające. Wygodne dojście na pociąg i dobrą komunikację między peronami zapewni nowe przejście podziemne, które wyposażymy w windy.
Inwestycję „Budowa drugiego toru wraz z drugą przeprawą mostową na rzece Warcie na odcinku linii kolejowej 354 od posterunku odgałęźnego Oborniki Wielkopolskie Most do stacji Oborniki Wielkopolskiego” wykonawca zrealizuje za blisko 100 mln zł netto (ok. 120 mln zł brutto) z wykorzystaniem środków Unii Europejskiej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).