– Wcześniej ten odcinek był drogą gruntową o szerokości około 6 m. Teraz fragment łączący most nad rzeką Mątawa w miejscowości Piła-Młyn i wiadukt nad autostradą A1 zyskał twardą betonową nawierzchnię. Prace rozpoczęły się w połowie października. Główna część robót związana z układaniem nawierzchni zakończyła się w ciągu kilku dni. Dłużej trwały prace przy regulacji poboczy oraz poprawie odwodnienia. W przyszłym roku zaplanowano jeszcze przy lepszych warunkach pogodowych uszczelnienie dylatacji (szczelin umożliwiających rozszerzanie się betonu) oraz wykonanie oznakowania poziomego – wyjaśnia dyrektor ZDW w Bydgoszczy, Mirosław Kielnik.
Jest to pierwsza droga wojewódzka wykonana w technologii betonu wałowanego. Jeśli dobrze się sprawdzi, stosowana będzie do przebudowy kolejnych dróg bez twardej nawierzchni. Na sieci, którą administruje ZDW w Bydgoszczy występuje jeszcze niespełna 9 kilometrów takich tras.
Konstrukcję drogi tworzy 17-centymetrowa warstwa betonu cementowego. Przetarg na prowadzenie robót wygrała firma Kic Trans. Zadanie kosztowało 542 tysiące złotych.
DW nr 272 łączy miejscowości Laskowice, Jeżewo i Dolną Grupę. W Dolnej Grupie trasa kończy się na ważnym rondzie gdzie zbiegają się drogi krajowe nr 91 w kierunku Gdańska i Torunia oraz droga krajowa nr 16 w kierunku Grudziądza i Olsztyna. W ostatnich latach wyremontowany został odcinek DW nr 272 przebiegający przez Grupę Plac.
Zdjęcia: Lafarge