Metoda przebudowy zaproponowana przez Bilfinger Infrastructure jest nowatorska, przygotowana specjalne dla Mostu Łazienkowskiego. Pozwala jednocześnie rozbierać zniszczone elementy i montować nowe. Rozbiórka starej konstrukcji będzie się odbywać na środku przeprawy. Montaż konstrukcji stalowej będzie odbywał się metodą nasuwania. Służyć do tego będą dwa specjalne stanowiska, znajdujące się po obu stronach przeprawy. Zostaną zamontowane do połowy czerwca. Kolejnym etapem będzie nasuwanie nowej konstrukcji i demontaż starej. Od połowy września będą trwały prace na nasuniętej konstrukcji, czyli izolacje, układanie masy asfaltowej, roboty antykorozyjne.
Umowa zakłada uzyskanie przejezdności przeprawy do 31 października 2015 r. Do połowy 2016 roku na moście będą trwały jeszcze prace związane z wypełnianiem izolacji, czy malowaniem pasów.
Prace na moście ruszyły z dniem 13 kwietnia.