REKLAMA
Drogi Mosty Inwestycje
2 Minuty czytania

Budimex wybudował drogę S5 Wronczyn – Kościan Południe

Budimex zakończył prace na 18,9-kilometrowym odcinku drogi ekspresowej S5 Wronczyn – Kościan Południe. Od 14 grudnia kierowcy jadą nowoczesną drogą łączącą Poznań i Wrocław. Jeden z najważniejszych kontraktów w województwie wielkopolskim został zrealizowany miesiąc przed terminem. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Poznaniu.

Zdjęcie: Budimex
Zdjęcie: Budimex

Efektem rozpoczętych przez Budimex w styczniu 2018 roku prac budowlanych, jest oddanie do użytku ostatniego odcinka drogi ekspresowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą. W ramach inwestycji prowadzonej w trybie „projektuj i buduj” na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Poznaniu, powstały 22 obiekty inżynieryjne oraz dwa węzły drogowe: Czempin oraz Kościan Północ. Trasa została wyposażona w dwa miejsca obsługi podróżnych „Kokorzyn” i „Sierakowo” oraz sieć dróg dojazdowych i technologicznych.

– Oddany do użytku odcinek, zamyka prace nad jednym z najważniejszych etapów budowy trasy ekspresowej nr 5 łączącym Wrocław i Poznań Cieszy nas to, że tak sprawnie udało się nam przeprowadzić inwestycję o kluczowym znaczeniu dla komunikacji między stolicami dwóch, dużych województw oraz dla całego regionu. Poruszający się tą trasą kierowcy, na pewno poczują różnicę w komforcie jazdy –
mówi Dariusz Blocher, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Budimeksu SA.
 

Zdjęcie: Budimex
Zdjęcie: Budimex

– W realizację zadań na trasie zaangażowanych było około 0,5 tysiąca osób. Wykonaliśmy około 2,5 mln m³ robót ziemnych oraz wbudowaliśmy 0,3 mln ton masy bitumicznej, zastosowaliśmy także innowacyjne narzędzia kontroli – mówi Bartłomiej Syguła, zastępca dyrektora kontraktu. – Podczas realizacji projektu, oprócz tradycyjnych sprzętów geodezyjnych, wielokrotnie korzystaliśmy z pomiarów wykonywanych metodą fotogrametrii z użyciem dronów. Część robót, dotychczas wykonywanych siłą ludzkich rąk, zrealizowaliśmy w sposób zdecydowanie bardziej zautomatyzowany, wykorzystując w tym celu m.in. metody ślizgowe czy modele 3D – dodaje. Dzięki zastosowaniu czujników ruchu oraz monitoringu z dostępem on-line, automatyzacji uległ również sposób zabezpieczenia placu budowy. Unowocześniono także proces ważenia materiałów dostarczanych na budowę.
 

Zdjęcie: Budimex
Zdjęcie: Budimex

Wartość projektu to 292,1 mln zł. Otwarcie nowej drogi umożliwi skrócenie czasu przejazdu na trasie Poznań – Wrocław o 20 minut, z dwóch i pół godziny do dwóch godzin i dziesięciu minut oraz wpłynie na poprawę bezpieczeństwa.

Budimex jako lider polskiego budownictwa realizuje wiele inwestycji w kraju. Obecnie firma buduje już co 4 kilometr drogi ekspresowej lub autostrady w Polsce, a 80 proc. swoich kontraktów realizuje przed terminem. Jeszcze w tym roku spółka planuje otwarcie trasy S17, na odcinku Garwolin – Kołbiel między Lublinem a Warszawą oraz zakończenie prac drogowych na A1, na odcinku obwodnicy Częstochowy oraz S7 obwodnica Skarżyska Kamiennej.

Zdjęcia: Budimex SA

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA