Korporacja Budowlana DORACO od ponad 30 lat nie tylko buduje infrastrukturę, ale i współtworzy polską przyszłość gospodarczą. Realizując kluczowe inwestycje hydrotechniczne nad Bałtykiem, firma nie boi się wyzwań – w trudnych warunkach, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, DORACO zmienia oblicze polskich portów i infrastruktury energetycznej. Dzięki zespołowi pełnemu pasji i doświadczenia firma stawia fundamenty pod rozwój morskiej energetyki wiatrowej, która ma zrewolucjonizować gospodarkę i zapewnić Polsce energetyczną niezależność w nadchodzącej erze zielonej energii.

DORACO od lat pracuje na styku wody, betonu i stali
Kiedy mowa o doświadczeniu DORACO, warto zacząć od liczb: 12 000 m.b. nabrzeży w polskich portach, ponad 700 000 m2 powierzchni inwestycji hydrotechnicznych. Ale liczby to tylko część historii. To, co naprawdę się liczy, to jakość i strategia tych inwestycji. Zrealizowane projekty nie tylko poprawiają bezpieczeństwo, lecz także przygotowują porty na przyszłość, umożliwiając im obsługę nowych jednostek i wsparcie dla rozwoju sektora energetyki offshore. Dzięki tym inwestycjom porty morskie stają się bardziej wydajne, bezpieczne i gotowe na nadchodzące wyzwania energetyczne.

Ambicja, która staje się rzeczywistością
Kilka lat temu mówienie o offshore w Polsce było pełne ambitnych planów na przyszłość. Dziś to już rzeczywistość. DORACO aktywnie uczestniczy w budowie fundamentów pod energetykę wiatrową, realizując inwestycje, które pozwalają portom nad Bałtykiem przygotować się na nowe wyzwania. Modernizacje istniejącej infrastruktury oraz budowa nowych inwestycji w portach w Ustce, Łebie, Darłowie i Świnoujściu to część nowoczesnego „nadmorskiego szlaku”, który DORACO tworzy, wprowadzając innowacyjne rozwiązania hydrotechniczne.

ŁEBA
W nadmorskiej Łebie DORACO realizuje projekt Przebudowa wejścia do portu w Łebie, który jest częścią budowy morskiego terminala serwisowego offshore. Inwestycja, współfinansowana z Krajowego Planu Odbudowy, opiewa na kwotę ok. 132 mln zł brutto i ma zostać zrealizowana do sierpnia 2026 r. Celem przedsięwzięcia jest ograniczenie zjawiska falowania, a także zmniejszenie zapiaszczania na wejściu do portu i wewnątrz jego basenu. Zakres prac obejmuje budowę nowego wschodniego falochronu wyspowego o długości ok. 260 m, przedłużenie falochronu zachodniego o 91 m oraz budowę 280-metrowej ostrogi po stronie zachodniej. Powstanie również tor podejściowy o szerokości 40 m i obrotnica o średnicy 160 m. Całość zostanie wyposażona w nowoczesne oznakowanie nawigacyjne.
USTKA
W maju 2025 r. w Porcie Ustka DORACO rozpoczęło budowę bazy operacyjno-serwisowej dla morskich farm wiatrowych z portfela PGE Baltica, która w pierwszej kolejności służyć będzie MFW Baltica 2. Obiekt ma stanowić centrum operacyjne dla działań serwisowych i logistycznych. Inwestycja angażuje ponad 30 krajowych podmiotów, co wspiera rozwój lokalnego łańcucha dostaw dla sektora offshore wind w Polsce. Planowane oddanie bazy do użytku zaplanowano na 2027 r.
DARŁOWO
DORACO realizuje projekt odbudowy zachodniego falochronu w Porcie Darłowo oraz budowę nowej ostrogi. Inwestycja ma na celu poprawę bezpieczeństwa żeglugi oraz przygotowanie portu do obsługi morskich farm wiatrowych. Projekt obejmuje również budowę nowej infrastruktury hydrotechnicznej, która zwiększy stabilność portu i umożliwi bezpieczną obsługę jednostek związanych z sektorem offshore wind.
SZCZECIN
W Porcie Szczecin inżynierowie DORACO pracują nad modernizacją infrastruktury portowej w Stoczni Gryfia. Inwestycja obejmuje wykonanie głębi dokowej wynoszącej 17 m, budowę nowego pomostu technologicznego o długości 60 m, a także przebudowę nabrzeża Gdyńskiego o długości 316 m. Nowy dok pozwoli na prowadzenie remontów dużych jednostek wychodzących w morze. Prace znajdują się już na finiszu. Dzięki tym inwestycjom port w Szczecinie stanie się jednym z kluczowych punktów logistycznych na Bałtyku.
Do dalszych sukcesów potrzeba nowych kadr, legislacji i strategii
Wszystkie te osiągnięcia nie byłyby możliwe bez doświadczonej kadry inżynierskiej, która od lat współtworzy innowacyjne rozwiązania w DORACO. Firma wspiera edukację i rozwój młodych inżynierów, współtworząc programy studiów podyplomowych Hydrotechnika Morska na Politechnice Gdańskiej.

Zwiększenie inwestycji w infrastrukturę krytyczną kraju, w tym hydrotechnikę i energetykę, wymaga stabilności prawodawstwa i finansowania. Rozwój offshore może stać się dzięki temu trampoliną dla wielu rodzimych firm, które nie tylko mają ambicje, ale też doświadczenie i kadry, aby rozwojowi polskiej gospodarki sprostać. Rynek niecierpliwie wyczekuje strategii przemysłowej dla Polski, która przedstawi warunki i zasady angażowania zasobów i kapitału do umacniania naszej roli w Europie.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
