Łączna wartość tego kontraktu to 561,8 mln zł brutto (512 mln zł netto), a inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi.
Nowy odcinek składa się z dwóch jezdni po dwa pasy ruchu każda oraz z pasa awaryjnego. W ramach budowy powstało 17 obiektów inżynierskich oraz zbudowano cztery węzły: Łódź Lublinek (S14/DK14 bis), Łódź Retkinia (S14/ul. Maratońska), Konstantynów Łódzki (S14/DK71) oraz Aleksandrów Łódzki (S14/DK71), które połączą z nową trasą: Łódź, Konstantynów Łódzki i Aleksandrów Łódzki. Inwestycja została zrealizowana w systemie „Projektuj i buduj”.
Na budowie, która rozpoczęła się w 2019 roku, pracowało w kluczowych momentach blisko 220 jednostek sprzętu budowlanego i około 500 osób – z firm obu konsorcjantów oraz ich podwykonawców.
Oddany do użytku odcinek drogi ekspresowej S14 jest zarazem fragmentem powstającej zachodniej obwodnicy Łodzi. Nowa trasa, skraca co najmniej o połowę czas przejazdu pomiędzy Pabianicami i Aleksandrowem Łódzkim. Inwestycja pozwoli na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Po zakończeniu prac na całej długości, Łódź będzie pierwszym miastem w Polsce z pełną obwodnicą drogową składającą się z autostrad i dróg szybkiego ruchu, którą tworzą ciągi A1, A2 od wschodu i północy oraz S8 i S14 od południa i zachodu.