14 lipca 2025 r. ogłoszono wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na realizację obwodnicy Bobolic w ciągu drogi krajowej nr 25. Zadanie wykona firma Intercor za kwotę 38 mln zł. Zgodnie z przepisami, pozostałym oferentom przysługuje 10-dniowy termin na złożenie odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Zakończenie całej inwestycji planowane jest w 2028 roku.
Realizacja w formule „projektuj i buduj”
Obwodnica Bobolic będzie miała długość 1,1 km i zostanie zrealizowana w formule „projektuj i buduj”. Wykonawca będzie miał 13 miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej). Na prace budowlane przewidziano 15 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych (od 16 grudnia do 15 marca).

Usprawnienie układu komunikacyjnego
Obecnie przez Bobolice nadal przebiega DK25, mimo że od września 2023 r. kierowcy jadący DK11 mogą korzystać z nowej drogi ekspresowej S11, omijając centrum miasta. Obecna organizacja ruchu zmusza kierowców jadących DK25 do cofania się na południe, by włączyć się do S11 przez węzeł Bobolice. Nowa obwodnica skróci ten dojazd z 2,3 km do 1,1 km i pozwoli całkowicie wyprowadzić drogi krajowe poza centrum Bobolic.
Przebieg planowanej trasy
Nowa trasa rozpocznie się w rejonie skrzyżowania DK25 z ul. Polną. Na wjeździe do miasta od strony Białego Boru zaplanowano budowę ronda. Droga pobiegnie na południowy zachód przez dolinę rzeki Chociel, gdzie przewidziano budowę mostu i przepustu. Obwodnica zakończy się rondem, które już istnieje przy węźle Bobolice i DK11. Inwestycja zostanie zrealizowana w śladzie dawnej linii kolejowej rozebranej w 1945 r. Wzdłuż całej trasy powstanie 3-metrowa ścieżka pieszo-rowerowa z nawierzchnią bitumiczną.

Równoległe inwestycje na DK25
Od stycznia 2025 r. trwają prace nad dokumentacją projektową dla rozbudowy kolejnych odcinków DK25 od Bobolic do Białego Boru. Zakres obejmuje m.in. przebudowę nawierzchni do parametrów nośności 11,5 t/oś, modernizację skrzyżowań oraz budowę ścieżek pieszo-rowerowych. Na odcinku Bobolice–Porost taka ścieżka już powstaje w ramach osobnego zadania. Roboty na tym fragmencie o długości 5,2 km mają zakończyć się w III kwartale 2025 roku.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
