Bocznica kolejowa CPK – zakres inwestycji
Planowana bocznica kolejowa o długości około 5 km powstanie w ramach projektu „Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego wraz z urządzeniami i obiektami niezbędnymi do jego funkcjonowania – budowa bocznicy kolejowej na odcinku linia kolejowa nr 3 – Centralny Port Komunikacyjny”.
W pierwszym etapie będzie wykorzystywana do przeładunku materiałów niezbędnych przy budowie lotniska, węzła kolejowego i linii 85 w standardzie KDP, łączącej Warszawę z Łodzią. Po zakończeniu prac przy porcie lotniczym bocznica przejmie funkcję bocznicy paliwowej.
Przetarg w formule „projektuj i buduj”
Warunki postępowania zakładają:
- opracowanie dokumentacji projektowej wraz z projektem budowlanym,
- uzyskanie niezbędnych uzgodnień i decyzji umożliwiających wydanie pozwolenia na budowę,
- realizację robót budowlanych oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie od odcinka włączenia w linię kolejową nr 3 do obszaru przyszłego terminala towarowego CPK.
Ze względu na zbieżność przebiegu z linią CMK Północ, bocznica zostanie dostosowana do docelowych parametrów tej trasy, w tym w zakresie nasypów, obiektów mostowych i inżynieryjnych.
Oferty i harmonogram realizacji
Do przetargu wpłynęło 15 ofert o wartości od ponad 147 do prawie 285 mln zł brutto. Wszystkie mieszczą się w kosztorysie inwestora. CPK prowadzi obecnie analizę i weryfikację ofert pod kątem ceny.
Zgodnie z harmonogramem wybrany wykonawca będzie miał 36 miesięcy na realizację inwestycji od dnia podpisania umowy. Kolejnym etapem będzie wspólne postępowanie przetargowe z PKP PLK dotyczące włączenia bocznicy do linii kolejowej nr 3.
Lista oferentów w przetargu na bocznicę kolejową CPK
- ROVERPOL sp. z o.o. i ROVER INFRAESTRUCTURAS S.A. (Hiszpania),
- Aldesa Construcciones Polska sp. z o.o., Aldesa Construcciones S.A. i COALVI S.A. (Hiszpania),
- INTOP S.A.,
- TORPOL S.A.,
- TRAKCJA S.A.,
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o.,
- BUDIMEX S.A.,
- Colas Rail Polska sp. z o.o. i Mostostal Warszawa S.A.,
- STRABAG sp. z o.o.,
- PORR S.A.,
- Torkol sp. z o.o. i Primost Południe sp. z o.o.,
- Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu sp. z o.o., NDI Energy sp. z o.o., E=R=G sp. z o.o. sp. k., NDI Sopot S.A.,
- TRACK TEC CONSTRUCTION sp. z o.o. i UNIBEP S.A.,
- Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o. i Poleko Budownictwo sp. z o.o.,
- DUNA POLSKA S.A. i ZUE S.A.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
