REKLAMA
Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

15 ofert w przetargu na projekt i budowę bocznicy kolejowej CPK

Piętnaście podmiotów – siedem firm i osiem konsorcjów – złożyło oferty w przetargu na projekt i budowę bocznicy kolejowej CPK. Inwestycja o wartości blisko 300 mln zł brutto ma zostać ukończona do końca 2029 roku i stanowi kluczowy element infrastruktury Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Oferty w przetargu – bocznica kolejowa CPK
Grafika: CPK, www.cpk.pl
Spis treści

Bocznica kolejowa CPK – zakres inwestycji

Planowana bocznica kolejowa o długości około 5 km powstanie w ramach projektu „Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego wraz z urządzeniami i obiektami niezbędnymi do jego funkcjonowania – budowa bocznicy kolejowej na odcinku linia kolejowa nr 3 – Centralny Port Komunikacyjny”.

W pierwszym etapie będzie wykorzystywana do przeładunku materiałów niezbędnych przy budowie lotniska, węzła kolejowego i linii 85 w standardzie KDP, łączącej Warszawę z Łodzią. Po zakończeniu prac przy porcie lotniczym bocznica przejmie funkcję bocznicy paliwowej.

Przetarg w formule „projektuj i buduj”

Warunki postępowania zakładają:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z projektem budowlanym,
  • uzyskanie niezbędnych uzgodnień i decyzji umożliwiających wydanie pozwolenia na budowę,
  • realizację robót budowlanych oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie od odcinka włączenia w linię kolejową nr 3 do obszaru przyszłego terminala towarowego CPK.

Ze względu na zbieżność przebiegu z linią CMK Północ, bocznica zostanie dostosowana do docelowych parametrów tej trasy, w tym w zakresie nasypów, obiektów mostowych i inżynieryjnych.

Oferty i harmonogram realizacji

Do przetargu wpłynęło 15 ofert o wartości od ponad 147 do prawie 285 mln zł brutto. Wszystkie mieszczą się w kosztorysie inwestora. CPK prowadzi obecnie analizę i weryfikację ofert pod kątem ceny.

Zgodnie z harmonogramem wybrany wykonawca będzie miał 36 miesięcy na realizację inwestycji od dnia podpisania umowy. Kolejnym etapem będzie wspólne postępowanie przetargowe z PKP PLK dotyczące włączenia bocznicy do linii kolejowej nr 3.

Lista oferentów w przetargu na bocznicę kolejową CPK

  • ROVERPOL sp. z o.o. i ROVER INFRAESTRUCTURAS S.A. (Hiszpania),
  • Aldesa Construcciones Polska sp. z o.o., Aldesa Construcciones S.A. i COALVI S.A. (Hiszpania),
  • INTOP S.A.,
  • TORPOL S.A.,
  • TRAKCJA S.A.,
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o.,
  • BUDIMEX S.A.,
  • Colas Rail Polska sp. z o.o. i Mostostal Warszawa S.A.,
  • STRABAG sp. z o.o.,
  • PORR S.A.,
  • Torkol sp. z o.o. i Primost Południe sp. z o.o.,
  • Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu sp. z o.o., NDI Energy sp. z o.o., E=R=G sp. z o.o. sp. k., NDI Sopot S.A.,
  • TRACK TEC CONSTRUCTION sp. z o.o. i UNIBEP S.A.,
  • Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o. i Poleko Budownictwo sp. z o.o.,
  • DUNA POLSKA S.A. i ZUE S.A.
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.