
Raport 2024 to kompendium wiedzy o Warszawskim Transporcie Publicznym w zeszłym roku. Z transportu publicznego w metropolii warszawskiej skorzystało ponad 956 mln pasażerów – więcej o ok. pół miliona osób niż rok wcześniej. Łącznie przewoźnicy „wykręcili” prawie 278 mln wozokilometrów. Pasażerowie w zeszłym roku kupili aż 115 126 702 bilety. Słowem: działo się.
Działo się dużo, w różnych częściach Warszawy, na ulicach i pod ziemią. Rozwijała się „szyna naziemna”. W 2024 roku uruchomione zostały się nowe trasy tramwajowe do Wilanowa – 6,5 km trasy wzdłuż ulic Belwederskiej, Jana III Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej – i na Woli, a to tylko część całego planu tramwajowego dla stolicy.
W 2024 roku cały czas na bemowskim odcinku budowało się metro. Widać już konstrukcje ostatnich stacji oraz budynki Stacji Techniczno-Postojowej Mory. Wiemy, że na drugiej linii się nie skończy, bo rozpoczęły się prace przygotowawcze związane z budową trzeciej i czwartej nitki.
Pod Placem Powstańców Warszawy, pod czujnym okiem Napoleona, powstawał parking podziemny. Będzie tam mogło jednocześnie parkować 420 samochodów; otwarcie już wkrótce.
Nowoczesny tabor i nowoczesne, zazieleniane trasy to tylko część zmieniającego się nieustannie WTP. Za rozwojem technologicznym, dla wygody pasażerów, wprowadzono też nowy system biletowy. W 2024 roku toczyły się już nad nim prace.
Były duże inwestycje, zmieniające obraz i charakter stolicy, ale też drobniejsze prace, dzięki którym można powiedzieć, że WTP jest na najwyższym poziomie. W 2024 roku na remonty przystanków, pętli i pomieszczeń ekspedycji ZTM wydał ponad 11,6 mln zł, 81 dachów wiat przystankowych pokryło się zielenią.