Zakres prac obejmował także budowę 8 obiektów inżynierskich: 1 mostu, 6 wiaduktów drogowych, górnego przejścia dla zwierząt na S5 oraz nad linią kolejową E59 oraz przepustów, urządzeń ochrony środowiska i oświetlenia drogowego. Powstał także węzeł drogowy Leszno Południe na przecięciu z drogą wojewódzką nr 323. Prace obejmowały również przebudowę dróg poprzecznych i dojazdowych oraz przebudowę kolizji.
– Bardzo mnie cieszy, że udało się sprawnie przeprowadzić inwestycję, która ma tak duże znaczenie dla kierowców i całego regionu. To kluczowy węzeł komunikacyjny. Nie tylko łączy dwie wielkie aglomeracje, ale przemieszczają się tędy samochody między A2 oraz A4 i A8, dlatego tak istotne było usprawnienie ruchu na tym odcinku. Jestem przekonany, że użytkownicy od razu odczują poprawę komfortu – mówi Artur Popko, Członek Zarządu Budimex SA.
W woj. wielkopolskim do wybudowania pozostały jeszcze 4 odcinki S5: Poznań Głuchowo – Wronczyn (realizuje Toto), Wronczyn – Kościan (Budimex), Kościan – Radomicko (Mota-Engil Central Europe) oraz Radomicko – Leszno (Mota-Engil Central Europe).
Autor: Budimex SA