Budimex zrealizuje I etap obwodnicy Przecławia i Warzymic
GDDKiA wybrała ofertę spółki Budimex jako najkorzystniejszą w przetargu na realizację I etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13. Wartość oferty Budimeksu to 89,5 mln zł.
Projekty wykonawcze i roboty budowlane
Wykonawca będzie miał za zadanie opracować brakujące projekty wykonawcze i wykonać roboty budowlane. Na wykonanie brakujących projektów wykonawca będzie miał 5 miesięcy. Natomiast same roboty budowlane mają potrwać 15 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych.
Podział obwodnicy na odcinki
Obwodnicę Przecławia i Warzymic pierwotnie miała zaprojektować i wybudować firma Energopol Szczecin. Wykonawca opracował dokumentację i uzyskał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Prace budowlane nie zostały jednak rozpoczęte, co spowodowało odstąpienie przez GDDKiA od umowy z tą firmą w grudniu ubiegłego roku.
W międzyczasie zaszła konieczność dokonania zmian w pierwotnym projekcie w obszarze węzła Szczecin Zachód, co również miało związek z ujęciem w rządowym Programie budowy 100 obwodnic obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13. Spowodowało to podział inwestycji na dwa odcinki.
Odcinek 1 – od ronda Hakena do przecięcia z obecną DK13 w rejonie skrzyżowania do miejscowości Siadło Górne (długość 4,2 km) – przetarg na realizację w trakcie.
Odcinek 2 – od Siadła Górnego do węzła Szczecin Zachód (długość 2,3 km) – trwa aktualizacja dokumentacji projektowej (umowa podpisana w grudniu 2020 r.)
Obwodnica ominie Przecław i Warzymice
Odcinek pierwszy obwodnicy będzie się rozpoczynał od ronda Hakena na granicy Szczecina do przecięcia z obecną DK13 w rejonie skrzyżowania do miejscowości Siadło Górne. Na drodze powiatowej między Przecławiem a Ustowem powstanie węzeł drogowy Przecław. Droga na południe od miejscowości Przecław włączy się w obecny przebieg DK13. Ten fragment obwodnicy umożliwi wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości Przecław i Warzymice, dzięki czemu skończą się zatory drogowe na obecnym przebiegu DK13. Będzie to dwujezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.
Tekst i grafika: GDDKiA