Poza drogą prace obejmują również budowę 345-metrowego mostu nad dolina rzeki Noteć oraz Stara Noteć, a także wiaduktu nad linią kolejową. Inwestycja zaprojektowana została tak aby w jak największym stopniu odciążyć mieszkańców Drezdenka od intensywnego ruchu ciężkiego z uwzględnieniem wszystkich norm społecznych i środowiskowych. Prace rozpoczną się na przełomie I i II kwartału 2024 r.
Zgodnie z zawartą umową, na realizację inwestycji wykonawca ma 34 miesiące. W ramach zadania powstaną 4 przejazdy gospodarcze oraz 5 przejść dla zwierząt, a także specjalne ogrodzenie zabezpieczające przed wtargnięciem zwierząt na obwodnicę.
- Wykonanie IV etapu jest o tyle istotne dla lokalnej społeczności, że pozwoli na wyprowadzenie ze ścisłego centrum Drezdenka znacznej części ruchu, a w szczególności pojazdów ciężarowych, co z pewnością przełoży się na większy komfort i bezpieczeństwo poruszania się po mieście. Podczas realizacji umowy zamierzamy w jak największym stopniu współpracować z lokalnymi przedsiębiorcami i opierać się przede wszystkim na lokalnych materiałach oraz produktach - mówi Sławomir Krekora, Kierownik Kontraktu w Budimex SA.
IV etap budowy Obwodnicy Drezdenka to kontynuacja działań podjętych we wcześniejszych latach. Inwestycję, zgodnie z projektem, inauguruje budowa ronda na skrzyżowaniu dróg wojewódzkich nr 156 i 160, a następnie trasa przebiega jednoprzęsłowym wiaduktem nad linią kolejową i 345-metrową estakadą nad doliną rzeki Noteć i Stara Noteć, kończąc odcinek na wybudowanym we wcześniejszym etapie rondzie. Cała droga będzie wyposażona w krawężniki z oświetleniem na wszystkich skrzyżowaniach i obiektach mostowych, wraz z dojazdami do nich.
Sumarycznie podczas budowy planowane jest wykorzystanie 700 000 Mg piasku, 16 500 Mg mieszanek mineralno-aslfatowych oraz 30 000 Mg wszystkich betonów i stabilizacji.
Fot: Budimex SA