Droga S17 od Piask do Hrebennego
Budowa 125 km odcinka S17 pomiędzy Piaskami a Hrebennem została podzielona na dziewięć fragmentów o łącznej wartości szacowanej na 4,5 mld zł. Zaawansowanie prac różni się w zależności od etapu procedur administracyjnych i zawieranych umów. Docelowo powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z obiektami inżynieryjnymi, odwodnieniem, oświetleniem, urządzeniami ochrony środowiska oraz przejściami dla zwierząt. Trasa zostanie wyposażona również w system zarządzania ruchem.
Pierwsze prace na południe od Zamościa
Aktualnie prowadzone są roboty na dwóch odcinkach: Zamość Wschód – Zamość Południe oraz Tomaszów Lubelski Południe – Hrebenne, o łącznej długości blisko 30 km. Obie inwestycje realizuje spółka Budimex, a wartość kontraktów przekracza 1 mld zł.
Na odcinku w rejonie Zamościa trwają przygotowania obejmujące przebudowę sieci uzbrojenia terenu i rozbiórki budynków. Bardziej zaawansowane prace prowadzone są na trasie Tomaszów Lubelski – Hrebenne, gdzie realizowane są nasypy, wykopy, wymiana gruntu, wzmocnienia podłoża oraz budowa wiaduktów i przejść dla zwierząt.
Kolejne odcinki w przygotowaniu
Jeszcze w tym roku planowane jest uzyskanie decyzji ZRID dla fragmentu Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (18,5 km). Do końca roku zostaną także złożone wnioski o decyzje ZRID dla kolejnych trzech odcinków pomiędzy Piaskami a Zamościem o łącznej długości 45 km oraz ogłoszone przetargi na dwa brakujące fragmenty: Łopiennik – Krasnystaw i Zamość Sitaniec – Zamość Wschód (ponad 20 km). W opracowaniu jest dokumentacja projektowa dla 2-kilometrowego odcinka w pobliżu Hrebennego, który będzie obsługiwał planowany terminal graniczny. Ponadto przygotowywana jest budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych na obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego.
Unijne wsparcie dla inwestycji
Budowa odcinka drogi ekspresowej S17 Tomaszów Lubelski – Hrebenne o długości 17 km jest współfinansowana ze środków unijnych. Projekt uzyskał dofinansowanie w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) w wysokości ponad 61 mln euro. CEF wspiera inwestycje transportowe, energetyczne i telekomunikacyjne o znaczeniu strategicznym dla całej Unii Europejskiej, wybierane w drodze konkursów.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
