
Zadaniem biura projektowego będzie ponowne przeanalizowanie możliwych wariantów przebiegu nowej trasy, z naciskiem na rozwiązania tunelowe. Będą brane pod uwagę nowoczesne technologie oraz dotychczasowe doświadczenia. Konsekwencją prac będzie wskazanie najkorzystniejszego pod kątem społecznym, środowiskowym i ekonomicznym przebiegu trasy.
W trakcie prowadzenia prac projektowych zorganizowane zostaną m.in. spotkania informacyjne. Będzie to czas na składanie wniosków do zaproponowanych rozwiązań. GDDKiA weźmie pod uwagę opinie społeczeństwa, a projektanci przeanalizują wszystkie zgłoszenia.
Po wykonaniu analizy wielokryterialnej złożony zostanie do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Warszawie nowy wniosek o uzyskanie decyzji środowiskowej (DŚU). Wydana decyzja wskaże wariant, dla którego opracowane zostaną szczegółowe rozwiązania techniczne. Kolejnymi krokami będą wykonanie projektu budowlanego, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i roboty budowlane w terenie. Przy sprawnym przebiegu prac projektowych i uzyskiwaniu niezbędnych opinii, uzgodnień oraz decyzji szacowane lata realizacji to 2032-2035.