REKLAMA
Mosty Wiadomości
1 Minuta czytania

Budowa podpór nowego mostu w Głuchołazach

Rozpoczęto budowę podpór nowego mostu w Głuchołazach nad rzeką Białą Głuchołaską. Konstrukcja będzie jednoprzęsłowa, żelbetowa, sprężona i wzmocniona łukiem, zlokalizowana poza linią wałów przeciwpowodziowych.

Montaż pali żelbetowych pod fundamenty podpór – budowa podpór nowego mostu w Głuchołazach
Budowa nowego mostu w Głuchołazach, fot. GDDKiA O/Opole, www.gov.pl/web/gddkia-opole/
Spis treści

Budowa podpór nowego mostu w Głuchołazach

Po zakończeniu prac rozbiórkowych związanych z przyczółkami oraz fundamentami niedokończonego obiektu mostowego, który został uszkodzony w wyniku ubiegłorocznej powodzi, rozpoczęto budowę podpór nowego mostu nad rzeką Białą Głuchołaską. Nowa konstrukcja zostanie posadowiona poza obszarem wałów przeciwpowodziowych.

Montaż pali pod fundamenty

W tym tygodniu ruszyły prace związane z montażem pali żelbetowych pod fundamenty podpór nowego mostu. Dla każdej z dwóch podpór przewidziano po 22 pale o długości 14 metrów i średnicy 1 metra. Łącznie wykonanych zostanie ponad 40 pali, które zapewnią odpowiednie przeniesienie obciążeń na podłoże gruntowe.

Montaż pali żelbetowych pod fundamenty podpór – budowa podpór nowego mostu w Głuchołazach
Montaż pali pod fundamenty podpór nowego mostu w Głuchołazach, fot. GDDKiA O/Opole, www.gov.pl/web/gddkia-opole/

Harmonogram robót mostowych

Najbliższe miesiące będą okresem intensywnych działań w zakresie budowy nowego obiektu. Zgodnie z zawartą umową wykonawca ma 12 miesięcy na realizację inwestycji, w oparciu o zatwierdzoną dokumentację projektową oraz obowiązujące pozwolenie na budowę.

Parametry techniczne nowego mostu

Nowy most będzie jednoprzęsłowy, bez podpór w nurcie rzeki. Przyjęto konstrukcję belkową, żelbetową sprężoną, dodatkowo wzmocnioną łukiem. Przęsło o długości całkowitej 52 metrów oprze się na dwóch przyczółkach, które będą przenosić ciężar konstrukcji na odpowiednio przygotowane fundamenty. Szerokość obiektu wyniesie 19 metrów – przewidziano dwa pasy ruchu oraz ciągi pieszo-rowerowe.

Zgodność z wymaganiami instytucji branżowych

Projekt mostu został opracowany z uwzględnieniem wytycznych Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie (PGW Wody Polskie), rekomendacji Instytutu Badawczego Dróg i Mostów (IBDiM) oraz zaleceń Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Umożliwia to realizację inwestycji zgodnie z wymaganiami bezpieczeństwa hydrotechnicznego i ochrony dziedzictwa kulturowego.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.