
– Powrót CPK do Ministerstwa Infrastruktury jest ostatnim elementem porządkowania polityki transportowej i inwestycyjnej państwa. Dzisiaj wreszcie nadzór nad budową dróg, kolei, lotnisk jest skupiony w jednym ręku. Dotychczas nasze spółki spotykały się raczej w sądzie niż na placu budowy, dlatego porządkujemy system, by był spójny i logiczny. Chcemy wywiązać się z oczekiwań Polaków względem rozwoju polskiej infrastruktury. Projekt nowego lotniska i Kolei Dużych Prędkości powinien być jednym z najważniejszych elementów systemu transportowego kraju. Uważam, że ogromnym błędem było oddzielenie go od Ministerstwa Infrastruktury. Dlatego od samego początku dążyłem do tego, żeby ten nadzór wrócił na swoje miejsce – podkreślił minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
3 czerwca 2024 r. Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę z 15 maja 2024 r. o zmianie niektórych ustaw związanych z funkcjonowaniem administracji rządowej. Dokonano w niej przesunięć między działami administracji rządowej – transport i rozwój regionalny. Dotychczasowe zadania ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego dotyczące Centralnego Portu Komunikacyjnego przejął minister właściwy do spraw transportu.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan