
O przetargu
W przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku Jawornik – Lutcza wpłynęło siedem ofert. GDDKiA przy sprawdzaniu i ocenie brała cztery kryteria:
- cena (60 proc.),
- przedłużenia okresu gwarancji jakości na wyposażenie tunelu, budynków technicznych oraz instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (20 proc.),
- przedłużenia okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem (10 proc.),
- przedłużenia okresu gwarancji jakości na tunele oraz konstrukcje oporowe w tym portale tuneli (10 proc.).
Po dokonaniu analizy ofert rzeszowski Oddział GDDKiA wybrał najkorzystniejszą ofertę, którą złożyło konsorcjum spółek Gülermak i Budimex. Wartość złożonej oferty to 1 909 653 720,00 zł. Wybrane konsorcjum zrealizuje inwestycję w terminie 59 miesięcy oraz przedłużyło okres gwarancji do 5 lat. Z czasu robót budowlanych, wyłączone będą okresy zimowe (tj. od 1 grudnia do 31 marca).
Droga ekspresowa S19 Jawornik – Lutcza
Projekt i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku Jawornik – Lutcza będzie realizowana w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.). Inwestycja powstanie w systemie „Projektuj i buduj”. Generalny wykonawca zrealizuje odcinek drogi o długości ok. 5,2 km, który poprowadzony będzie m.in. estakadą nad istniejącą DK19. Długość tego obiektu to około 780 m, a filary będą miały nawet do 36 m wysokości. Estakada przejdzie w dwunawowy tunel o długości prawie 3 km pod górą Kamieniec.
Prócz wyżej wymienionej estakady i tunelu powstaną m.in.: most pełniący funkcje dla małych zwierząt, Miejsce Obsługi Podróżnych Jawornik, urządzenia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (BRD), system zarządzania ruchem oraz urządzenia ochrony środowiska.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan