
W decyzji środowiskowej wybrano jako najkorzystniejszy wariant W1 oraz określono uwarunkowania środowiskowe realizacji inwestycji. Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji projektowej dla inwestycji. W połowie 2025 r. planowane jest złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a pod koniec 2025 r. ogłoszenie przetargu na wykonanie inwestycji.
Węzeł Goleniów Południe powstał wraz z budową dwujezdniowej drogi E-14 (ówczesna nazwa dzisiejszej S3) w latach 1977-1979. Wtedy też powstały wiadukty nad linią kolejową – główny element węzła. W późniejszych latach wschodnie łącznice zostały częściowo przebudowane (powstało rondo). Obecnie wiadukty węzła, projektowane zgodnie z normami jeszcze z lat 60. ubiegłego wieku, nie spełniają współczesnych standardów dotyczących nośności. Są również mocno wyeksploatowane. Dodatkowo pasy włączeń i wyłączeń oraz promienie łącznic są nienormatywne. Stąd potrzeba dostosowania tego węzła drogowego do współczesnych standardów.