Wniosek o decyzję środowiskową dla obwodnicy Olsztyna i Dywit
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła do Wójta Gminy Jonkowo wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla budowy obwodnicy Olsztyna i Dywit. Planowana trasa będzie przebiegać po zachodniej stronie Olsztyna, zgodnie z preferowanym wariantem nr 2.
Zaawansowany etap przygotowań
Złożenie wniosku oznacza zakończenie drugiego etapu prac przygotowawczych. W ramach pierwszego etapu przeanalizowano możliwe przebiegi obwodnicy w korytarzach po wschodniej i zachodniej stronie Olsztyna. Etap drugi koncentrował się na szczegółowym porównaniu wariantów po stronie zachodniej.
Na obu etapach prowadzono działania informacyjne i konsultacyjne z udziałem mieszkańców oraz przedstawicieli samorządów lokalnych. Spotkania odbywały się w gminach, przez które potencjalnie przebiegać będzie nowa droga.
Kolejne kroki inwestycji
Po uzyskaniu decyzji środowiskowej rozpoczną się prace nad Koncepcją programową, która będzie podstawą do ogłoszenia przetargu na realizację inwestycji. Opracowanie to obejmie szczegółowe rozwiązania techniczne dla wybranego wariantu oraz badania geotechniczne podłoża.
Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na lata 2029–2031.
Cel inwestycji
Budowa zachodniej obwodnicy Olsztyna i Dywit ma na celu wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza obszary zabudowane obu miejscowości. Obecne połączenie ruchu lokalnego z ruchem tranzytowym skutkuje poważnymi problemami komunikacyjnymi i uciążliwościami dla mieszkańców. Realizacja inwestycji wpłynie na poprawę przepustowości układu drogowego, komfortu podróży oraz znacząco zwiększy bezpieczeństwo użytkowników dróg.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
