
W tym roku aż 117 000 pracowników VINCI na całym świecie, w ponad 100 krajach, zostało zaproszonych do otwartej rozmowy o bezpieczeństwie. Szczególną uwagę Grupa zwraca na koncentrację w pracy, codzienne samopoczucie i wzajemne wsparcie, zgodnie z przesłaniem tegorocznej kampanii: OK, że nie zawsze jest OK. Prezes VINCI Construction, Patrick Sulliot podkreśla że poświęcenie czasu na powiedzenie, czy wszystko jest w porządku, czy nie, chroni nas tak samo jak kask, który nosimy, a w kwestii bezpieczeństwa niczego nie można brać za pewnik.
Przesłanie jest zatem jasne. W pracy – tak jak w życiu – bywają gorsze dni i nie zawsze wszystko idzie po naszej myśli. Dlatego ważne jest, żeby mówić otwarcie o problemach, reagować i wspólnie szukać rozwiązań. Bezpieczeństwo i zdrowie, są absolutnym fundamentem pracy. To nie tylko kwestia przestrzegania zasad oraz procedur, ale przede wszystkim troski o siebie nawzajem, budowanie zaufania i wspólnego poczucia odpowiedzialności. Relacja międzyludzka, zwykłe zainteresowanie i rozmowa pozwalają spojrzeć na siebie, swoje reakcje i emocje z zupełnie innej strony. Pozwalają też podjąć działanie, by wyjść z chwilowego impasu, w którym się znaleźliśmy.
Niezmiennie, jednym z priorytetów Grupy VINCI jest bezpieczeństwo w pracy. W trakcie Safety Days 2025 dyrektorzy jednostek i oddziałów spotkają się z zespołami w biurach i na budowach, wspólnie dyskutować będą o tym, jak jeszcze lepiej chronić to, co najcenniejsze – zdrowie oraz życie. Uczestnicy dowiedzą się o tym, jak skutecznie zapobiegać wypadkom, porozmawiają o roli codziennych odpraw i prestartów, a także wezmą udział w warsztatach, pokazach, szkoleniach i innych aktywnościach przygotowanych przez menedżerów.