
W kolejnych tygodniach planowane są dalsze zmiany organizacji ruchu, aby całym 33 km długości odcinkiem S3 Świnoujście – Troszyn można było przejechać dwiema jezdniami.
Budowa drogi ekspresowej S3 Świnoujście – Troszyn jest dofinansowana ze środków UE w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS).
Droga S3 Świnoujście – Troszyn powstaje w większości w śladzie jednojezdniowej DK3. Roboty muszą odbywać przy zachowaniu ciągłości przejazdu na tej trasie, wymaga to bardzo wielu zmian organizacji ruchu w trakcie realizacji robót.
Kilka tygodni temu ruch został przekierowany na odcinek od węzła Świnoujście (połączenie z tunelem pod Świną) do węzła Świnoujście Łunowo, ten fragment o długości 4,5 km był pierwszym, na którym uruchomiono ruch dwiema jezdniami. Niedawno przekierowano ruch z dotychczasowej DK3 na jedną jezdnię nowej S3 na odcinku od węzła Świnoujście Łunowo do węzła Międzyzdroje. Umożliwiło to likwidację tymczasowego ronda w rejonie Międzyzdrojów, co znacząco poprawiło płynność ruchu.
27 czerwca został wprowadzony ruch dwiema jezdniami od Międzyzdrojów (wjazd na obszar Wolińskiego Parku Narodowego) do węzła Wolin Zachód. Wraz z tym został w pełni uruchomiony węzeł drogowy Dargobądz oraz jezdnie dodatkowe, które powstały wzdłuż S6 aby zapewnić komunikację lokalną. Na udostępnionym do ruchu odcinku obowiązuje standardowe dla drogi ekspresowej ograniczenie prędkości do 120 km/h za wyjątkiem obszaru Wolińskiego Parku Narodowego, gdzie ze względu na mniejsze promienie łuków (ograniczenie zajętości cennych przyrodniczo terenów) prędkość jest ograniczona do 100 km/h. Miejsce Obsługi Podróżnych Dargobądz ze względu na prowadzone prace jest jeszcze zamknięte.