Dziewięć ofert w przetargu na projekt i budowę drogi S1
GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S1 pomiędzy węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia. W przetargu wpłynęło 9 ofert.
Przetarg dotyczy budowy fragmentu drogi S1 o długości ok. 2,9 km, odcinka drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km oraz drogi klasy Z (zbiorczej) – pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) – o długości ok. 2 km. Zadanie obejmuje także budowę węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich. Realizacja inwestycji umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44 (DK44).
Ofertę z najniższa ceną, 212 701 633,06 zł, złożyła firma STRABAG. Z kolei najwyższą ofertę złożyło konsorcjum firm Mota Engil Central Europe i PORR, które wyceniło ją na kwotę 274 811 936 zł. Kosztorys GDDKiA to 239 631 240,91 zł.
Pozostałe oferty:
– Rubau Polska – 217 740 315,04 zł
– Budimex – 223 412 761,68 zł
– POLAQUA – 223 433 306,85 zł
– Konsorcjum Metrostav Polska, Metrostav Infrastructure – 225 004 667,37 zł
– Konsorcjum NDI, NDI Sopot – 225 787 507,74 zł
– Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 226 320 000 zł
– Konsorcjum Mirbud, Kobylarnia – 266 896 654,86 zł.
Drugi przetarg dotyczy 10-km odcinka drogi S1 Mysłowice – Bieruń wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny. Powstaną też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III), 16 obiektów inżynierskich oraz niezbędna infrastruktura techniczna. Termin złożenia ofert oraz ich otwarcia wyznaczono na 20 sierpnia 2021 r.
Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/