Rozprawa KIO ma się odbyć 31 lipca. Dokumentacja postępowania została również przekazana do kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, która jest zawieszona do czasu rozstrzygnięcia odwołania w KIO.
Niewielkie różnice między ofertami – duża konkurencja
W przetargu na budowę tego odcinka S11 wpłynęło sześć ofert od wykonawców. Ich wartość wahała się od 1 107 mln zł do 1 280,9 mln zł, przy czym różnica pomiędzy ofertą najtańszą, a kolejną wynosiła tylko 20 mln zł. Wszystkie mieściły się w kosztorysie wynoszącym 1 368 mln zł.
Komisja przetargowa po sprawdzeniu i weryfikacji ofert wskazała jako najkorzystniejszą, jednocześnie z najniższą ceną, złożoną przez firmę Intercor. Kryteria pozacenowe – wydłużenie okresu gwarancji na wybrane elementy i zagospodarowanie destruktu na placu budowy – wszyscy wykonawcy zadeklarowali na takim samym, maksymalnym poziomie.
Terminy
Inwestycja będzie realizowana w formule „Optymalizuj i buduj”, a wykonawca będzie miał 10 miesięcy na opracowanie projektów wykonawczych i 19 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych, na realizację robót. Zakończenie realizacji inwestycji zakładane jest w roku 2026.
Ostatni fragment S11 na Pomorzu Zachodnim
Odcinek Bobolice – Szczecinek połączy budowane obecnie odcinki drogi ekspresowej S11 Koszalin – Bobolice (będą gotowe w 2023 roku) i obwodnicę Szczecinka (oddaną do ruchu w 2019 r.). Będzie to ostatni fragment S11 budowany w województwie zachodniopomorskim.