
Każda nagroda to ogromna radość i satysfakcja nie tylko dla GDDKiA, ale także dla: partnerów, wykonawców i podwykonawców.
Północna Obwodnica Krakowa (POK)
12,5-kilometrowa trasa w ciągu drogi ekspresowej S52, łącząca autostradę A4 z drogą ekspresową S7. Otwarta została w grudniu 2024 r. i z miejsca stała się kluczowym elementem systemu komunikacyjnego Krakowa. Wraz z nią powstały trzy nowe węzły drogowe, blisko 30 obiektów inżynierskich oraz 25 km dróg dojazdowych. Cechą wyróżniającą tę obwodnicę w skali całej Polski są dwa tunele: Zielonki (653 m) oraz Dziekanowice (496 m). Ta ambitna inwestycja, budowana w trudnym terenie aglomeracji krakowskiej, kosztowała blisko 1,9 mld zł, z czego 789,6 mln zł pochodziło ze środków UE, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Droga ekspresowa S7
Ten 13,3-kilometrowy odcinek trasy S7 między Widomą a Mistrzejowicami był ostatnim elementem na drodze do pełnego połączenia drogą szybkiego ruchu dwóch największych miast w Polsce – Warszawy i Krakowa. Kierowcy, licznie uczęszczający tą trasą, mogli z miejsca odczuć większy komfort jazdy i oszczędność czasu. Droga z Krakowa do Warszawy zajmuje teraz już tylko ok. 2,5 godziny. To czas blisko dwa razy krótszy niż wtedy, gdy do Warszawy kierowcy jechali starą DK7, prowadzącą przez Kielce i Radom. Również i w tym przypadku koszt inwestycji (1,7 mld zł) był współfinansowany z funduszy UE, w kwocie 534,8 mln zł ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz 420,7 mln zł ze środków Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko.