
Z rozwiązaniami technicznymi, proponowanymi przez projektantów, zapoznało się w trakcie spotkania 56 osób. GDDKiA otrzymała łącznie 14 formularzy z uwagami do proponowanych sposobów skomunikowania działek przyległych do obwodnicy.
Rekomendowany wariant
Na podstawie przeprowadzonej wielokryterialnej analizy porównawczej, obejmującej kryteria techniczne, ekonomiczne i środowiskowe, w tym również społeczne, GDDKiA wskazała najbardziej optymalny wariant (IV) dla planowanej obwodnicy Lędzin, dla którego w maju 2024 r. złożono do Wójta Gminy Chrząstowice wniosek o wydanie decyzji środowiskowej.
Obwodnica Lędzin
Budowana trasa będzie drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego), zlokalizowaną na terenie gminy Chrząstowice. Inwestycja obejmuje budowę nowego odcinka DK46 o długości 3,7 km, a jej realizacja planowana jest na lata 2028-2030.
Inwestycja przewiduje m.in. budowę dwóch skrzyżowań, pięć obiektów inżynierskich (dwa mosty, wiadukt, dwa przepusty), dróg dojazdowych w celu obsługi przyległego terenu oraz przebudowę kolidującej infrastruktury technicznej i lokalnych dróg.