
Strategia przewiduje osiągnięcie ponad 4 mld zł przychodów przez Grupę Trakcja oraz wzrost sprzedaży Trakcji S.A. Do poziomu 2,8 mld zł w ostatnim roku realizacji strategii. Kluczowe programy inwestycyjne, takie jak Krajowy Program Kolejowy do 2030 roku oraz Program Wieloletni Centralnego Portu Komunikacyjnego, będą podstawą rozwoju rynku budownictwa kolejowego w Polsce. Równocześnie, jednocześnie rozwój rynku energetyki przesyłowej będzie napędzany przez inwestycje przewidziane w projekcie Polskich Sieci Elektroenergetycznych.
W perspektywie do 2030 roku, Trakcja planuje stabilny wzrost sprzedaży, oparty na utrzymaniu czołowej pozycji na rynku kolejowym przy znaczącym zwiększeniu przychodów w tym segmencie. Spółka zamierza również wzmocnić swoją obecność na rynku drogowym oraz rozwijać działalność w sektorze sieci energetycznych, korzystając z synergii z litewską spółką zależną AB Kauno Tiltai.
Kluczowym elementem strategii jest wzrost rentowności, który ma zostać osiągnięty poprzez zwiększenie marży z działalności operacyjnej oraz systematyczną redukcję relacji poziomu kosztów ogólnego zarządu i sprzedaży do realizowanych przychodów ze sprzedaży. W obszarze zarządzania płynnością finansową, strategia zakłada ograniczenie nakładów na kapitał obrotowy netto, sprzedaż aktywów nieoperacyjnych oraz sukcesywne zwiększanie poziomu dostępnych limitów gwarancji bankowych.
Strategia przewiduje również zmiany w organizacji działalności operacyjnej, ukierunkowane na poprawę rentowności oraz optymalne wykorzystanie posiadanych zasobów.
Zarząd Trakcji podkreśla, że cele i założenia strategii nie stanowią prognozy wyników, lecz zamierzone kierunki działania na lata 2025-2030.