REKLAMA
Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Krótsza podróż na linii Radom – Warszawa

Od 11 czerwca skróciły się podróże z Radomia do Warszawy. Pociągi pasażerskie jadą do 160 km/h. Wyższą prędkość i bezpieczeństwo przejazdu zapewnia wykonana modernizacja linii. Wartość inwestycji PLK to ok. 1,7 mld zł.

 

 Zdjęcie: P. Mieszkowski, A. Lewandowski, www.plk-sa.pl
Zdjęcie: P. Mieszkowski, A. Lewandowski, www.plk-sa.pl

Od 11 czerwca, od korekty rozkładu jazdy na zmodernizowanej linii kolejowej Warszawa Okęcie – Radom Główny (lk8), podniesiona została prędkość pociągów pasażerskich do 160 km/h. Najszybszy pociąg PKP IC z Radomia do Warszawy Zachodniej przejeżdża dystans prawie 100 km w 54 minuty, to o 11 minut szybciej niż przed korektą. Przed modernizacją pociągi na linii Radom – Warszawa jeździły z prędkością 120-100 km/h. W 2015 roku najszybszy pociąg przejeżdżał ten odcinek w ponad 2 godziny.

– Kolejarze dotrzymali słowa. Od 11 czerwca pociągi pasażerskie między Radomiem a Warszawą jeżdżą poniżej godziny. Skrócenie czasu przejazdu było możliwe dzięki inwestycjom z Krajowego Programu Kolejowego, zrealizowanym między Radomiem a stolicą Polski. Ich łączna wartość to około 1,7 mld złotych – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii kolejowych S.A.

Podniesienie prędkości na linii kolejowej było możliwe dzięki przeprowadzonej inwestycji – wymianie torów, dobudowie drugiego toru między Warką a Radomiem, modernizacji sieci trakcyjnej wraz z układem zasilania i wykonaniu nowego systemu sterowania ruchem kolejowym.

Podróżni korzystają z efektów prac PLK na odcinku z Warszawy Okęcia do Radomia Głównego. Przebudowano stację Radom Główny. Większą dostępność do kolei zapewniają przebudowane stacje i przystanki: Warszawa Okęcie, Warszawa Jeziorki, Warszawa Dawidy, Nowa Iwiczna, Piaseczno, Zalesie Górne, Ustanówek, Czachówek Południowy, Gośniewice, Sułkowice, Chynów, Krężel, Michalczew, Warka, Grabów, Strzyżyna, Dobieszyn, Kruszyna, Wola Bierwiecka i Lesiów. W ramach modernizacji dobudowane zostały cztery nowe przystanki: Warka Miasto, Radom Stara Wola, Radom Gołębiów i Radom Północny. Wszystkie miejsca są wyposażone w nowe wiaty, oświetlenie, nagłośnienie i gabloty informacyjne. Kolejarze zwiększyli bezpieczeństwo na linii za sprawą modernizacji mostu kolejowego w Warce i budowy dwóch bezkolizyjnych skrzyżowań przy ul. Lotników oraz w ciągu ul. Grójeckiej w północnej części miasta oraz nowego wiaduktu na ulicy Energetyków w Radomiu.

Radom Wschodni w budowie

W Radomiu powstanie przystanek, który ma ułatwić dotarcie do radomskiego lotniska. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspólnie z Miastem Radom podpisały w kwietniu br. umowę na budowę Radomia Wschodniego. W ramach powyższej umowy zostaną skoordynowane prace dotyczące budowy peronu oraz wiaduktu drogowego nad torami w ciągu ul. Żeromskiego i Lubelskiej.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA