Kolejne prace na przejazdach zaplanowano m.in. w Grodkowie, Pakosławicach, Chróścinie i Olszance na linii Nysa – Brzeg, w Opolu, Osowcu Śląskim i Kałach na linii Opole – Kluczbork oraz w Rudnikach na linii Herby Nowe – Oleśnica. Przebudowa obejmie wymianę torów, nawierzchni drogowej oraz wymianę istniejących i zabudowę dodatkowych urządzeń przejazdowych. Wszystkie prace będą uwzględnione w rozkładzie jazdy, a o zmianach w organizacji ruchu drogowego, kierowcy będą informowani z wyprzedzeniem.
Wartość prac na 14 przejazdach na Opolszczyźnie to ok. 23 mln zł netto. Prace realizuje konsorcjum firm: Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o. oraz Sabat Roman Biuro Wdrożeniowo-Projektowe SABEL.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają poziom bezpieczeństwa pasażerów pociągów i użytkowników dróg w całej Polsce m.in. w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap I – część przejazdowa” o wartości ok. 250 mld zł. Projekt ubiega się o współfinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Zarządca infrastruktury konsekwentnie podnosi poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych także w ramach modernizacji linii kolejowych. W Krajowym Programie Kolejowym woj. opolskim zmieni się linia z Kędzierzyna-Koźla do Opola. Na trasie zostanie przebudowanych 27 przejazdów. Bezpieczeństwo poprawi się na kolejnych 59 skrzyżowaniach linii kolejowej z drogami na rewitalizowanej linii Opole – Nysa.
Autor: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.